Era cyfrowych asystentów. Jak oswoić bota

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją. Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma przyspieszyć.
Mladen ANTONOV / AFP

Coraz częściej rozmawiamy z wirtualnymi asystentami – wynika z badania LivePerson. W ub.r. aż 75 proc. ankietowanych przynajmniej raz miało do czynienia z botem. Co więcej, niemal 1/3 pytanych pozytywnie podchodzi do voicebotów i kontaktów z nimi.

LivePerson przebadał łącznie 5 tys. konsumentów na kilku kontynentach. Okazuje się, że ledwie jeden na pięciu ankietowanych nigdy nie miał do czynienia z cyfrowym asystentem.

Wojciech Stramski z Deep Change Ventures przekonuje, że wkrótce każdy z nas będzie miał styczność z voicebotami. – Przestały one być czymś futurystycznym, a obserwując, jak rozwija się rynek, wkrótce będzie to technologia powszechna. Potencjał asystentów opartych na sztucznej inteligencji jest zbyt duży, by ich dostępność była ograniczona wyłącznie do sprzedaży i obsługi klienta. Wciąż udoskonalana technologia znajduje zastosowanie w sektorze medycznym czy HoReCa. Z każdym miesiącem ich zdolność do rozumienia naszych potrzeb wzrasta, a koszt wdrożenia spada – wyjaśnia.

CZYTAJ TAKŻE: „Ohyda, naprawdę ich nienawidzę”. Chatbot wyłączony za homofobię i rasizm

Z badań wynika, że osoby pozytywnie nastawione do voicebotów stanowią ok. 1/3 (dwa lata temu wartość ta sięgała 22 proc.). Ponad połowa z nas jest neutralna wobec tej technologii. Największy odsetek sympatyków rozmów z botem stanowią osoby w wieku 35–44 lat – aż 38 proc. To odsetek większy niż w najmłodszej grupie tzw. digital native, czyli osób w wieku 18–24 (27 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elon Musk proponuje tanią przeprowadzkę na Marsa

Założyciel Tesli i SpaceX Elon Musk już teraz jest przekonany, że koszt przeprowadzki na ...

Wyciek danych z Politechniki Warszawskiej. Wszystko o studentach i 12 lat wstecz

Wykradziono newralgiczne dane osobowe ponad pięciu tysięcy osób – alarmuje branżowy portal zaufanatrzeciastrona.pl. „Dzisiejszej ...

Waszyngton ma problem. Chińczycy gonią w innowacjach

Chiny są już drugą po USA innowacyjną potęgą na świecie. Szczególnie dobrze idzie im ...

Trump pod silną presją siedmiu technologicznych gigantów

Koncerny amerykańskie i japońskie wystosowały wspólny list do Donalda Trumpa z prośbą o wyłączenie ...

Media społecznościowe w pandemii są ratunkiem dla mózgu

Ograniczony kontakt osobisty między nastolatkami podczas pandemii może mieć długoterminowe i niekorzystne konsekwencje – ...

Donald Trump nie może blokować krytyków

Federalny Sąd Apelacyjny podtrzymał wyrok sądu niższej instancji i tym samym zdecydował, że Donald ...