Nowe narzędzie Adobe jest częścią inicjatywy Content Authenticity Initiative i na początek będzie dostępne w formie testowej. Dzięki niemu będzie można stworzyć nie tylko cyfrową historię edycji obrazu, ale ma też umożliwić łatwiejsze identyfikowanie przerobionych zdjęć.
CZYTAJ TAKŻE: Internetowe trolle sięgają po deep fake. Zastraszanie i szantaż
Dzięki temu każdy posiadacz Photoshopa będzie mógł w przyszłości sam, łatwo sprawdzić czy zdjęcie znalezione w internecie jest prawdziwe czy nie. Telewizja CNN przypomina historię słynnego zdjęcia przedstawiającego rekina pływającego po zalanej powodzią autostradzie. Zdjęcie było fejkowe ale w internecie zrobiło prawdziwą „karierę”. Narzędzie oparte jest na technologii Sensei AI.
Adobe uruchomił inicjatywę CAI wraz z Twitterem i New York Timesem. Nowe narzędzie na razie analizuje tylko obrazy, jednak Adobe planuje przedstawić także wersję, która sprawdzałaby wideo i pozwalała walczyć ze zjawiskiem deepfake.