Reklama

Chiny stworzyły kosmiczną śmieciarkę. Ale to tylko przykrywka

Orbita okołoziemska to jeden wielki śmietnik – części rakiet, zużyte akumulatory i wreszcie odpady ze stacji kosmicznych zmieniają przestrzeń w wysypisko. Wystarczy wspomnieć, że – jak podaje NASA – ledwie czterech astronautów w ciągu roku wytwarza 2,5 tys. kg odpadów. Problemem zajęli się Chińczycy.

Publikacja: 04.05.2021 09:55

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Tylko czterech astronauta rocznie wytwarza 2,5 tony śmieci.

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Tylko czterech astronauta rocznie wytwarza 2,5 tony śmieci.

Foto: NASA

Wystrzelili w marcu (wraz z grupą satelitów) robota, która ma za zadanie posprzątać niską część orbity. Śmieci ma łapać w specjalną gigantyczną sieć. To na razie prototypowe urządzenie. NEO-01, bo tak się nazywa, waży 30 kg. Stworzył go startup Origin Space z Shenzhen.

CZYTAJ TAKŻE: Orbita Ziemi to już śmietnik. Rusza wielkie sprzątanie

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Technologie
Czy można jeszcze ufać własnym oczom? Eksperci mówią, jak rozpoznać wideo stworzone przez AI
Technologie
Kometa 3I/ATLAS rozbudza wyobraźnię. Zaskakuje naukowców i inspiruje teorie o obcych
Technologie
Bot pomógł zajść w ciążę. To pierwszy taki przypadek. AI wyleczy niepłodność?
Technologie
Czy AI zastąpi obsługę klienta? Chatbot zaczął przeklinać i nazwał się bezużytecznym
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama