Kiedy aktor umiera, zastępuje go sztuczna inteligencja

Co mają zrobić twórcy popularnego serialu, kiedy nagle zabraknie aktora w jednej z głównych ról? Mogą zastąpić go kimś podobnym albo skorzystać z usług AI. Tak jest w serialu „Simpsonowie”.

Publikacja: 15.03.2021 18:22

Serial „Simpsonowie”
oglądany
jest od niemal 30 lat,
a aktorzy się starzeją.
Z pomocą przyszła AI.

Serial „Simpsonowie” oglądany jest od niemal 30 lat, a aktorzy się starzeją. Z pomocą przyszła AI.

Foto: mat. pras.

Ten popularny serial jest oglądany od niemal 30 lat, ale wraz z prawdziwymi aktorami pod postaci głosy podkłada też sztuczna inteligencja. Algorytm wykorzystuje nagrania aktorki, która zmarła przed paroma laty.

Twórcy serialu już kilka lat temu stanęli przed nie lada problemem, kiedy jeden z aktorów postanowił opuścić serial. Harry Shearer w maju 2015 r. doszedł do wniosku, że serial robi się coraz gorszy i on nie chce brać w nim udziału. Problem polegał na tym, że podkładał głos pod kilka postaci, takie jak Mr Burns i Waylon Smithers, ale także Principal Skinner, Kent Brockman, Ned Flanders czy Reverend Lovejoy. Równolegle producenci szukali oszczędności. Serial leciał już od 25 lat, a gaże aktorów skoczyły z 30 tys. do 400 tys. dol. za odcinek. Ostatecznie udało się wtedy porozumieć z Shearerem i przedłużyć kontrakt.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Technologie
Brytyjscy chirurdzy korzystają z usług polskiego start-upu. Ma nowatorską technologię
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Technologie
Życie ma być łatwiejsze. Ten asystent AI sam zarezerwuje nocleg czy zrobi zakupy
Technologie
Niezwykłe drony bojowe, które potrafią pływać, nurkować i latać. Zagrożenie dla USA
Technologie
To miał być cud medycyny. Badanie wykazało, że bardzo popularny lek może szkodzić
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Technologie
Po które boty AI sięgamy najczęściej? „Król” jest jeden, ale trwa walka o podium
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej