AI podpowie Nike, jakich butów chcą klienci

Amerykański koncern kupił bostoński startup Celect, który ma mu pomóc w przewidywaniu, czego oczekują klienci.

Publikacja: 15.08.2019 11:51

Produkcja próbnych egzemplarzy obuwia dla Nike w fabryce na Tajwanie.

Produkcja próbnych egzemplarzy obuwia dla Nike w fabryce na Tajwanie.

Foto: Bloomberg

Założycielami Celect są dwaj wykładowcy bostońskiego Massachusetts Institute of Technology – MIT. Startup powstał w 2013 roku i zajmuje się analizą danych. Sztuczna inteligencja na podstawie historycznych danych od firm handlowych potrafi dokładnie przewidzieć, jakie są obecne i przyszłe trendy zakupowe – informuje TechCrunch.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

Celect już świadczy usługi analityczne dla takich sieci handlowych jak Ralph Lauren, Aldo, Lucky Brand czy Urban Outfitters, które dzięki analizom danych potrafią lepiej zaplanować zamówienie odpowiedniego asortymentu i dowiadują się, co klienci będą kupować w danym sezonie.

Nike chce nie tylko wiedzieć, czego chcą ich klienci, ale także, jakie są ich zwyczaje zakupowe. Chce też bardziej personalizować ofertę, dając każdemu klientowi dokładnie to, czego oczekuje. Zespół startupu stanie się częścią działu Global Operations koncernu, a jego założyciele Devavrat Shah i Vivek Farias mają być doradcami. Wciąż są wykładowcami MIT.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie naklejki rozbroiły sztuczną inteligencję Tesli

Nie wiadomo, ile Nike zapłaciło za Celect. W zeszłym roku startup zebrał od inwestorów 30 mln dolarów – w tym od funduszy inwestycyjnych August Capital, NGP Capital oraz Activant Capital.

Dla amerykańskiego koncernu przejęcie firmy analitycznej jest częścią nowej strategii, by wprowadzać na rynek szybciej i skuteczniej produkty, których oczekują klienci. Prezes koncernu Erik Sprunk powiedział, że popyt na produkty Nike wciąż rośnie.

Założycielami Celect są dwaj wykładowcy bostońskiego Massachusetts Institute of Technology – MIT. Startup powstał w 2013 roku i zajmuje się analizą danych. Sztuczna inteligencja na podstawie historycznych danych od firm handlowych potrafi dokładnie przewidzieć, jakie są obecne i przyszłe trendy zakupowe – informuje TechCrunch.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Neuralink Elona Muska pozwany. Pracownica zaatakowana przez małpę w czasie testów
Technologie
Zaskakujące zmiany w amerykańskich więzieniach. To będzie „wirtualna odsiadka”
Technologie
Supermoc dla wszystkich. Rewolucyjne rozwiązanie da niezwykłą siłę i szybkość
Technologie
Chatbot ChatGPT zyskuje płatne opcje. Ile trzeba zapłacić? Co jest w darmowej wersji?
Akcje Specjalne
Naszym celem jest osiągnięcie 9 GW mocy OZE do 2030 roku
Technologie
Powstał niezniszczalny materiał. Jest cieńszy 100 tys. razy od włosa i „wieczny”
Technologie
Stworzono księdza AI, ale bot wymknął się spod kontroli. Głosił zaskakujące teorie