Reklama

Sam pojedzie w pole i zbierze tylko dojrzałe rośliny

Nobliwy producent sprzętu rolniczego przedstawił nowy pomysł na wykorzystanie technologii w rolnictwie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – kombajny autonomiczne.

Publikacja: 10.01.2019 13:23

Sam pojedzie w pole i zbierze tylko dojrzałe rośliny

Foto: cyfrowa.rp.pl

Firma z historią sięgającą XIX wieku nie kojarzy się z innowacjami, branża jaką reprezentuje czyli rolnictwo, jeszcze mniej. Tymczasem stoisko i prezentacja nowego rozwiązania John Deere na targach CES w Las Vegas wzbudziło ogromne zainteresowanie. Firma pokazała bowiem ogromny, 20-tonowy kombajn, który jest samobieżny. Rolnik może go oczywiście dokładnie nadzorować dzięki tabletowi czy smartfonowi, niemniej urządzanie potrafi poradzi sobie samo w zbiorach.

Na tym innowacje się nie kończą, we wnętrzu ma bowiem szereg skanerów i kamer które na bieżąco monitorują stan zbieranego ziarna i dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oceniają jego stan i stopień dojrzałości. Dzięki czemu kombajn może je od razu dzielić i segregować w zależności od klasy, albo wręcz zostawić rośliny na polu aby jeszcze dojrzały. Może tez usuwać plony uszkodzone czy zepsute.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Sztuczna inteligencja „pokochała” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama