Rozpoznawanie emocji będzie wkrótce żyłą złota

Narzędzia sztucznej inteligencji zdolne do oceny emocji klientów to raczkujący rynek, ale z dużą dynamiką wzrostu. Kto jednak opanuje sztukę właściwego odczytywania ich intencji, zarobi krocie.

Publikacja: 02.12.2018 14:44

Rozpoznawanie emocji będzie wkrótce żyłą złota

Foto: Adobe Stock

Jak prognozuje firma analityczna Orbis Research do końca dekady rynek rozpoznawania emocji może być wart 24 mld dol. rocznie. Na przestrzeni lat 2016-2022 rosnąć będzie on średnio o 83 proc. rocznie – podaje HTF Market Intelligence. Mowa tutaj przede wszystkim o wykorzystujących sztuczną inteligencję rozwiązaniach, które poza detekcją w mediach społecznościowych czy internetowych forach opinii na temat produktów i usług danych marek, są w stanie precyzyjnie określić typ oraz natężenie emocji zawartych w wypowiedziach. Pozyskanie efektów takiej analizy pozwala firmom skuteczniej modyfikować politykę cenową, precyzyjnie adresować indywidualne rabaty i promocje, efektywniej zarządzać dostawami i dostępnością produktów – skupiając się najbardziej na tych wzbudzających najwięcej pozytywnych emocji. Technologia ta pozwoli również lepiej zarządzać ekspozycjami w fizycznych sklepach.

Pozostało 80% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Technologie
Chiński ChatGPT wpoi ideologię partii. Świetnie zna idee prezydenta Xi Jinpinga
Technologie
Żołnierze w Chinach staną się niewidzialni. Niezwykły kamuflaż
Technologie
Polacy pomogą w badaniu Słońca. W kosmos ruszyła niezwykła misja
Technologie
Zaskakujące właściwości złota. To może być przełomowy lek na raka
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Technologie
Człowiek może zapaść w wieloletni sen. Naukowcy bliscy opanowania hibernacji
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką