Asystent Google nie przemówi po polsku w „smart” głośnikach i autach

Choć w środę ruszył polski asystent głosowy Google’a, nie wszędzie będzie można z niego skorzystać. Nasza rodzima wersja wirtualnego pomocnika jest bardzo okrojona. Jak się okazało, dostępna jest tylko w smartfonach.

Publikacja: 16.01.2019 17:45

Asystent Google nie przemówi po polsku w „smart” głośnikach i autach

Foto: cyfrowa.rp.pl

W ciągu kilku tygodni automatycznie dostęp do asystenta głosowego otrzymają wszyscy posiadacze smartfonów z systemem Android w wersji Lollipop lub nowszej. Z tego rozwiązania będą mogli korzystać również użytkownicy iPhone’ów, o ile ściągną odpowiednią aplikację, oraz specjalnych słuchawek (tzw. assistant ready), zsynchronizowanych z telefonem. Na razie Asystent Google nie wyjdzie poza smartfony.

Szkoda, bo za granicą, głównie w USA, furorę robią tzw. inteligentne głośniki. Te urządzenia, będące elementem smart home, mają „zaszytego” w sobie właśnie asystenta głosowego. Równie popularna jest obsługa głosowa instalowana w samochodach. Na razie w Polsce głośniki Google Home nie będą jednak dostępne, a asystent w wersji na Android Auto nie będzie oficjalnie wspierał języka polskiego. W polskiej centrali Google tłumaczą, że przyzwyczajenie użytkowników do funkcji głosowych wymaga czasu, dlatego udostępnienie asystenta wyłącznie na telefonach traktować należy jako pierwszy krok. Rozwiązanie z czasem ma być rozbudowywane i będzie pojawiać się na kolejnych urządzeniach.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Technologie
Rewolucja w elektronice. Ekran dostosuje kształt do potrzeb użytkownika
Technologie
Właściciel wyszukiwarki zainwestuje w elektrownie atomowe. Pojawił się „pożeracz energii”
Technologie
„Rozmowa" z psem i kotem? Właśnie pada bariera w komunikacji
Technologie
Jest najszybszy na świecie. Może dać Chinom podwodną dominację
Technologie
To największy elektryczny pojazd na świecie. Same baterie ważą 250 ton
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem