Reklama
Rozwiń
Reklama

Fałsz czy prawda? Kolejne wybory może wygrać deepfake

Im technologia deepfake będzie doskonalsza, tym większe ryzyko, że nie rozpoznamy prawdy, ślepo akceptując każdą informację – ostrzegają analitycy.

Publikacja: 30.08.2021 22:48

Dwaj najwięksi iliarderzy
i rywale w walce o podbój kosmosu, Jeff Bezos i Elon Musk, spotkali się w

Dwaj najwięksi iliarderzy i rywale w walce o podbój kosmosu, Jeff Bezos i Elon Musk, spotkali się w jednym filmie – „Star Trek”. To oczywiście deepfake z ich udziałem opublikowany przez Fakening.com

Foto: Fakening.com

Spreparowane wystąpienia angielskiej królowej Elżbiety II i przedstawicieli rządów innych państw, sfabrykowane komunikaty służbowe czy filmy dla dorosłych wykorzystujące zmontowane wizerunki gwiazd Hollywood – to tylko niektóre z zastosowań techniki obróbki obrazu powszechnie znanej jako deepfake. Coraz częściej jest ona wykorzystywana również do przeprowadzania cyberataków. Analitycy ostrzegają, że ta technologia zafałszowywania rzeczywistości może zrewolucjonizować skalę zagrożeń w sieci. – Obecnie tworzone filmy trudno odróżnić od oryginału, a cyberprzestępcy z pewnością będą wykorzystywać udoskonalone techniki, by atakować firmy i osoby prywatne – przekonują eksperci z firmy Eset.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Naukowcy ujarzmili elektrony. Komputery i reaktory wejdą na nowy poziom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Technologie
„Iluzja bezpieczeństwa AI”. Naukowcy ujawniają niepokojące dane o ChatGPT-5
Technologie
Metal twardszy niż stal powstaje z żelu. Przełom w Szwajcarii
Technologie
Ciemna strona AI w medycynie. Eksperci ostrzegają: Pacjenci mogą stracić
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Mikrofalowy mózg przyszłości. Rewolucyjny chip, który ma zmienić smartfony i AI
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama