Koszyk z oczami pomoże w zakupach. To może być przyszłość handlu

Amazon pokazał nowa wersję inteligentnego Dash Cart — koszyka, który pozwala skanować towary i płacić samemu za zakupy, aby nie czekać w kolejce do kasy.

Publikacja: 12.07.2022 16:17

Koszyk z oczami pomoże w zakupach. To może być przyszłość handlu

Foto: Amazon

Oryginalny Dash Cart trafił na rynek w 2020 r., a Amazon powoli wprowadza to rozwiązanie do swoich sklepów spożywczych Go oraz sieci Whole Foods Market. To wciąż eksperyment, a Amazon twierdzi, że nowy Dash Cart będzie dostępny tylko w sklepie w Massachusetts przez nadchodzące miesiące, żeby po fazie testów trafić do innych sklepów sieci.

Główną cechą wózka jest tablica czujników, która wykorzystuje kamery zasilane sztuczną inteligencją i skanery kodów kreskowych do identyfikowania tego, co trafia do koszyka, a następnie na paragon. System jest bardzo szybki i bez problemu rozpoznaje przedmioty, gdy tylko są w koszyku. Ekran dotykowy pozwala sprawdzić, ile już wydano na zakupy, a wbudowana waga umożliwia ważenie np owoców czy warzyw.

Czytaj więcej

Błyskawiczne dostawy zagrożone. Kurierzy kontra mieszkańcy

Dash Cart miał ekran dotykowy w kierownicy, który pokazywał kupującym rachunek na żywo i sugerował pobliskie promocje i powiązane oferty. Nowa wersja zachowuje tę samą podstawową funkcjonalność z kilkoma dodatkowymi ulepszeniami. Wózki ważą mniej, ale przewożą więcej (podwajając swoją pojemność z dwóch do czterech toreb z zakupami).

Amazon twierdzi, że poprawił również żywotność baterii wózków, co powinno sprawić, że będą one dostępne przez cały dzień, zamiast trzymać je na stacjach ładowania. Poprawiono też ich trwałość, aby można je było zabrać na zewnątrz do samochodów kupujących.

Wózki wpisują się w trend polegający na usuwaniu kas z supermarketów i ogólnie sklepów spożywczych, co przynosi firmom oszczędności na płacach, ale może również utrudniać życie kupującym. Amazon, oczywiście, już realizuje tę transformację dzięki technologii Just Walk Out opartej na sztucznej inteligencji. Ale przypuszczalnie umieszczenie tej technologii w wózkach, zamiast instalowania jej w meblach sklepowych, może być łatwiejsze w niektórych lokalizacjach.

Oryginalny Dash Cart trafił na rynek w 2020 r., a Amazon powoli wprowadza to rozwiązanie do swoich sklepów spożywczych Go oraz sieci Whole Foods Market. To wciąż eksperyment, a Amazon twierdzi, że nowy Dash Cart będzie dostępny tylko w sklepie w Massachusetts przez nadchodzące miesiące, żeby po fazie testów trafić do innych sklepów sieci.

Główną cechą wózka jest tablica czujników, która wykorzystuje kamery zasilane sztuczną inteligencją i skanery kodów kreskowych do identyfikowania tego, co trafia do koszyka, a następnie na paragon. System jest bardzo szybki i bez problemu rozpoznaje przedmioty, gdy tylko są w koszyku. Ekran dotykowy pozwala sprawdzić, ile już wydano na zakupy, a wbudowana waga umożliwia ważenie np owoców czy warzyw.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Legenda muzyki została pierwszym pasażerem latającego samochodu
Technologie
Naukowcy odkryli, gdzie pochowano Platona. Pomogło „bioniczne oko”
Technologie
Ozempic to również lek na niepłodność? Zaskakujące doniesienia o ciążach
Technologie
Wystarczy zdjęcie twarzy. Sztuczna inteligencja posiadła groźną umiejętność
Technologie
Pierwsze zestrzelenie rakiety w kosmosie. Świat szykuje się na „gwiezdne wojny”