Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.06.2025 18:00 Publikacja: 06.12.2022 01:14
W wirtualnych światach zagłębia się nawet 0,5 mld ludzi – wynika z raportu firmy Kognita. Badania pokazują, iż liczba aktywnie używanych urządzeń VR/AR rośnie w tempie 20 proc. rocznie
Foto: Angel Garcia - Bloomberg
Po kryptokrachu, przy pękającej bańce NFT i wciąż nie spełniającym oczekiwań rozwoju technologii VR/AR koncepcja metawersum okazuje się wielkim znakiem zapytania. Goldman Sachs szacuje, że do 2030 r. rynek ten osiągnie wartość co najmniej 2 bln dol., ale w sytuacji, gdy dziś sektor VR/AR szacowany jest globalnie na ponad 60 mld dol., a rynek cyfrowych dóbr na 50 mld dol. (a sama branża NFT, w najbardziej optymistycznych raportach, na ok. 17 mld dol.), prognozy te wydają się nad wyraz optymistyczne. Nic dziwnego, że Matthew Ball, analityk firmy Canalys, wygłosił w trakcie Channels Forum Canalys w Hiszpanii odważne i kontrowersyjne stwierdzenie: większość projektów metaverse zostanie zamknięta do 2025 r. Czy jednak faktycznie taki scenariusz jest realny? Na dziś chyba trudno to ocenić. Fakt jest taki, że coraz więcej firm pcha się do metaverse (Armani, Louis Vuitton czy Nike), a sami internauci chętnie poszukują alternatywnej, cyfrowej rzeczywistości – wystarczy wspomnieć, że prekursorzy metawersum, jak Fortnite, Roblox czy Minecraft, mają (każdy z nich) ok. 100 mln aktywnych użytkowników. Dokąd zatem zmierza technologia, której Mark Zuckerberg zawierzył los Facebooka?
Sam Altman, szef OpenAI, przewiduje, że dzięki rozwojowi AI i spadającym kosztom tej technologii, przyszła dekad...
Rosyjska czy chińska AI może decydować kogo zabić – tam z procesu decyzyjnego usuwany jest człowiek, co pozwala...
Sam Altman ogłosił, iż świat wszedł w taki etap rozwoju AI, że nie da się już przewidzieć konsekwencji. Spodziew...
Aż 81 proc. pedagogów ma obawy, że uczniowie uzależnią się od AI. Do tego dochodzi lęk przed spłyceniem wiedzy o...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Chińczycy testują nowy sposób dostarczania przesyłek – za pomocą rakiet wielokrotnego użytku. Jeśli projekt się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas