Wyszukiwania „ChatGPT” w Google są aż 20 razy częstsze niż w przypadku konkurencyjnych narzędzi AI – wynika z analiz Finbold. To pokazuje, jak system stworzony przez OpenAI zagospodarował sobie potężną część rynku sztucznej inteligencji. Dane za styczeń wskazują, iż po ten popularny duży model językowy (LLM) na całym świecie sięgano (a dokładniej szukano go online) aż 210 mln razy.
Które boty AI są najpopularniejsze?
Dla porównania drugim najczęściej wyszukiwanym w tej kategorii hasłem był Gemini, czyli konkurencyjny chatbot od Google. Różnica między tymi dwoma wiodącymi graczami to istna przepaść. W Google Search nazwę tego bota internauci wpisywali 10 mln razy. Co ciekawe, ChatGPT w Indiach jest już częściej poszukiwany niż np. w USA. Od początku roku LLM od OpenAI w tym pierwszym kraju w wyszukiwarce zanotował 37 mln rekordów, gdy w Stanach Zjednoczonych – 26 mln.
Czytaj więcej
Najbogatszy człowiek świata rzucił wyzwanie dominującej na rynku sztucznej inteligencji firmie OpenAI, wypuszczając bota Grok. Okazał się hitem. Teraz Elon Musk idzie dalej – zdobył właśnie potężnych inwestorów dla swojej spółki xAI.
Badania Finbold pokazują, że o trzecie miejsce w kontekście popularności trwa zacięta walka między pozostałymi graczami branży AI. Perplexity zanotował bowiem 7,1 mln wyszukiwani, a Copilot – 5,9 mln. Swój kawałek tortu wykroić starają się też Claude (model od firmy Anthropic), generując 611 tys. wyszukiwani oraz Meta (590 tys.).
Czytaj więcej
Firma kierowana przez Sama Altmana chce zmienić sposób, w jaki udostępnia bota. OpenAI przymierza się do modelu, jaki wykorzystywać chcą również popularne platformy streamingowe. Chodzi o reklamy w zamian za darmową usługę lub niższą cenę.