Multimedia Polska, która kilka dni temu zaczęła usługę mobilnego Internetu „mobiNet”, chce zdobyć w ciągu najbliższych miesięcy kilkadziesiąt tysięcy użytkowników tej oferty. Jest ona skierowana wyłącznie do tych klientów sieci kablowej, którzy korzystają z Internetu stacjonarnego. Spółka nie podaje informacji, z czyjej sieci 3G korzysta, ale według informacji rpkom.pl, to sieć P4.

– Obecnie mamy już 311 tys. klientów Internetu stacjonarnego i można spokojnie założyć, ze 10 proc, z nich zechce szybko skorzystać z tej usługi – twierdzi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia. Klienci zainteresowani usługą mobilną mają do wyboru trzy limity transferu danych – 1 GB, 2 GB i 4 GB. Multimedia oferują klientom zainteresowanym mobilnym dostępem modem Huawei 156G, dzisiaj dostępny również w Play Online oraz ofercie iPlus.

– Na razie nie planujmy rozszerzenia tej oferty poza grono klientów Multimediów, ale w przyszłość tego nie wykluczamy – mówi Rogowski. W grudniu operator zamierza też zaoferować usługę telefonii mobilnej.

Dzisiaj operator kablowy opublikował również wyniki finansowe po trzech kwartałach bieżącego roku. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 388 mln zł i były wyższe o 11 proc. od przychodów w roku ubiegłym. Wynik EBITDA wzrósł o 10 proc. (193 mln zł), ale zysk netto spadł o 3 proc. (42 mln zł). Na wynikach operator odbił się 40-proc. wzrost kosztów programmingu (49 mln zł), wynikający z osłabienia złotego. Operator odnotował wzrost wartości przychodów we wszystkich kluczowych segmentach działalności poza telefonią stacjonarną, gdzie przychody (87 mln zł) nie zmieniły się.

[link=images/pliki/multimedia_2009q3_analysts presentation.pdf]Prezentacja Multimedia Polska z wynikami po III kwartale 2009[/link] (.pdf)