– W styczniu tego roku udało nam się umocnić pozycję na polskim rynku, gdyż zostaliśmy numerem 2 w segmencie smartfonów. Dla nas to bardzo ważny sukces, który wyznacza kierunek. Rok 2013 będzie dla nas rokiem przełomowym – mówi Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Mobile w Polsce.

Japoński producent nie kryje swoich globalnych ambicji, w tym zdobycia znaczącego udziału w wybranych rynkach krajów rozwijających się. W Polsce, jeszcze jako SonyEricsson, miał rynkowe udziały powyżej średniej globalnej. W zeszłym roku przedstawił kilkanaście smartfonów z różnych półek cenowych, które m.in. pozwoliły mu odzyskać pozycję na polskim rynku (inna sprawa: jakim kosztem, skoro w skali globalnej Sony Mobile ma być rentowne dopiero od przyszłego roku).

W kanale operatorskim Sony Mobile planuje m.in. wspólną akcję z P4: tylko na modelach Xperia Z w sieci Play dostępne będą premierowe odcinki serialu Hannibal produkcji AXN, którego partnerem jest Sony. Agnieszka Jaśkiewicz zapowiada również inne akcje z operatorami (na ten kanał przypada 80 proc. dystrybucji telefonów komórkowych w Polsce).

Na wolnym rynku Sony Mobile nastawia się m.in. na współpracę z Media Saturn Holding, jako że dysponuje dzisiaj własnymi stoiskami w sklepach Media Markt i Saturn (łącznie 15 placówek). Producent zapowiada rozwój tego kanału, w którym najlepiej sprzedają się, jak mówi Agnieszka Jaśkiewicz, modele najdroższe i najtańsze.