Przegląd prasy – czwartek 9 maja

Publikacja: 09.05.2013 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Cięcia sposobem T-Mobile na spadek przychodów

Michał Fura

Operatorzy muszą szukać pieniędzy na kosztowne inwestycje w internet LTE Przychody T-Mobile spadły w I kw. o 8,5 proc.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=448533 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

T-Mobile w trzy miesiące zyskał 18 tys. nowych klientów abonamentowych

PTC, operator sieci T-Mobile, na koniec marca miał 15,92 mln klientów. W pierwszym kwartale pozyskał 18 tys. nowych klientów abonamentowych. Zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami PTC konsekwentnie zwiększa liczbę klientów abonamentowych siódmy kwartał z rzędu. Od stycznia do marca spółka pozyskała 18 tys. nowych abonentów, a w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego ich liczba wzrosła o 206 tys. – chwali się operator w komunikacie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13872305,T_Mobile_w_trzy_miesiace_zyskal_18_tys__nowych_klientow.html

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Cyfryzacja telewizji – jak to się robi w Europie?

Marcin Ornass-Kubacki, prezes Zarządu ASTRA CEE

Od kilku miesięcy trwa wyłączanie nadajników analogowych w ramach procesu cyfryzacji w Polsce. W kampanii informacyjnej nie wspomina się jednak o ryzyku wystąpienia tzw. białych plam, czyli obszarów, gdzie naziemny sygnał cyfrowy nie dotrze lub okaże się zbyt słaby. By uniknąć tego ryzyka, warto skorzystać z doświadczeń innych krajów europejskich. Aby zapewnić bezproblemowy odbiór wszystkim mieszkańcom, w wielu krajach Europy cyfryzację wprowadzono dwutorowo. Sygnał telewizyjny nadawany jest jednocześnie z nadajników naziemnych, jak i satelitarnie.

http://www.e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146197# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Czas dla niszowych operatorów

Urszula Zielińska

Dwa lata temu telekomy postawiły na strategię jednej silnej marki. Dziś przydają się dodatkowe. Dwa lata temu Polkomtel, operator sieci Plus, zrezygnował z promowania produktów pod submarkami: Simplus, Sami Swoi czy relatywnie młodą 36,6. Zniknął też z szyldów operatora iPlus – znak przypisany wcześniej usłudze mobilnego Internetu. Z marek stały się nazwami ofert. Zarząd telekomu, w którym za marketing odpowiadał obecny szef PGE  Krzysztof Kilian, wyjaśniał nowe podejście trendami globalnymi i oczekiwanymi oszczędnościami na promocji.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188397-Czas-dla-niszowych-operatorow.html (dostęp płatny)

Cztery opcje dla Playa

Urszula Zielińska

Budowa sieci LTE może być momentem zmian właścicielskich w komórkowej firmie. Sposób, w jaki P4, operator sieci Play, zdobywa rynek użytkowników telefonii komórkowej w Polsce, pokazuje, że jeszcze kilka lat temu można było długofalowo i dość precyzyjnie  planować działalność. – Jesteśmy blisko planów założonych siedem lat temu – mówi Joergen Bang-Jensen, prezes P4.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188392-Cztery-opcje-dla-Playa.html (dostęp płatny)

Egzotyczni hurtownicy narodowi

Przykład tworzenia narodowych operatorów hurtowych sieci telekomunikacyjnych płynie choćby z Nowej Zelandii. Narodowy Plan Szerokopasmowy, jeszcze nie przyjęty dokument strategiczny polskiego rządu, sugeruje utworzenie hurtowego operatora z aktywów firm  prywatnych i instytucji publicznych. Miałby wspomóc rozwój Internetu w Polsce.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188393-Egzotyczni-hurtownicy-narodowi.html (dostęp płatny)

Nju Mobile to nie jest marka na trudne czasy

Urszula Zielińska

Rz: Dlaczego Orange Polska zdecydowało się wprowadzić nową markę w segmencie SIM-Only zamiast nową ofertę pod globalną marką? Operatorzy raczej promują główny brand. Maciej Witucki: Odpowiedź jest oczywista. Wprowadziliśmy nju.mobile, żeby skuteczniej rywalizować o klientów, dla których najważniejsze są niskie koszty, proste rozwiązania i brak ograniczeń w korzystaniu z telefonu.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188398-Nju-Mobile-to-nie-jest-marka-na-trudne-czasy.html (dostęp płatny)

Płatności mobilne wchodzą na rynek

Monika Krześniak

Przyjmą się tylko te systemy, które będą proste i szybkie – oceniają uczestnicy debaty „Rzeczpospolitej” „Bankowość w komórce – nowa forma płatności czy także moda i styl życia”. – Z wielu różnych badań wynika jednoznacznie, że telefon komórkowy jest nam potrzebny, można się nawet posunąć do stwierdzenia, że jest bliższy niż bielizna, bo z tą czasem w ciągu doby się rozstajemy, a z telefonem nie – mówi Tomasz Tyszkiewicz z TNS Polska.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188399-Platnosci-mobilne-wchodza-na-rynek.html (dostęp płatny)

Unijne wsparcie dla chmury

Dariusz Wolak

EuroCloud Polska chce wspierać polskie firmy działające na rynku cloud computingu. Światowy rynek usług cloud computingu (tzw. chmura), czyli zdalnego przetwarzania danych przez sieci telekomunikacyjne, rozwija się o wiele szybciej niż cały rynek IT. Analitycy firmy badawczej IDC szacują, że przez najbliższe pięć lat jego wartość będzie zwiększała się średnio o 27 proc. rocznie, by w 2015 r. osiągnąć 73 mld dolarów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188394-Unijne-wsparcie-dla-chmury.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Cięcia sposobem T-Mobile na spadek przychodów

Pozostało 98% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu