Emitel, PSN i Bcast zawalczą o DAB+

W przetargu na dosyłanie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ przez najbliższe trzy lata oprócz Emitela wystartowały: Polskie Sieci Nadawcze i nowo utworzona nieznana szerzej branży spółka Bcast

Publikacja: 22.10.2013 16:53

Przetarg jest rozpisany na trzy zadania, dziś Polskie Radio otworzyło koperty z ofertami.

Pierwsze zadanie obejmuje kodowanie, multipleksację i regionalizacji programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic.

Przeprowadzające przetarg Polskie Radio wartość przetargu oceniło na ponad 850 tys. euro. Emitel jako jedyny zgłosił chęć wykonania wszystkich trzech zadań. Pierwsze wycenił na 620 tys. zł, drugie: na 975 tys. zł, a trzecie an 487 tys. zł.

Konkurencyjne Polskie Sieci Nadawcze pierwsze zadanie „wyceniły” na 1,1 mln zł, a trzecie: na ok. 900 mln zł. Natomiast trzeci gracz – nieznana w branży dotychczas spółka Bcast zaproponowała za wykonanie pierwszego zadania cenę 1,3 mln zł, a za trzecie oczekuje 800 tys. zł.

Według KRS, w zarządzie Bcastu zasiadają Tomasz Papuda, Jacek Lipiński i Adam Karpiński. Z informacji rpkom.pl wynika, że to byli pracownicy firmy Info-TV-Operator (spółka przejęta w tym roku przez Emitela).

Polskie Radio emisję cyfrowych stacji prowadzi od 1. października tego roku. Do końca roku sygnał pierwszych kilku jego cyfrowych stacji będzie dosyłał Emitel, który wygrał mały przetarg na obsługę tej usługi przeprowadzony jesienią. Celem Polskiego Radia jest rozwiniecie cyfrowego nadawania na kolejne duże miasta w Polsce i ogólnopolski zasięg DAB+ uzyskany w ciągu 3-4 najbliższych lat. Środki na tworzenie cyfrowych kanałów ma z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Na przyszły rok Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeznaczyła nadawcy na ten cel ok. 10 mln zł.

O tym, kto wygrał przetarg, Polskie Radio powinno zadecydować w ciągu półtora miesiąca.

Przetarg jest rozpisany na trzy zadania, dziś Polskie Radio otworzyło koperty z ofertami.

Pierwsze zadanie obejmuje kodowanie, multipleksację i regionalizacji programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu