Australijski regulator strzeże poprawności w billingach

Publikacja: 18.04.2014 13:38

ACMA, australijski odpowiednik połączonych UKE i KRRiT, formalnie ostrzegł wirtualnego operatora Lycamobile, że może zostać ukarany za nieprawidłowości w naliczaniu opłat za usługi użytkownikom – informuje serwis Cellular-news.com.

Zasady dotyczące billingów stanowią bowiem część tzw. Telecommunications Consumer Protections Code (TCP Code), czyli zestawu obowiązków, jakich przestrzegać muszą operatorzy by zadbać o bezpieczeństwo użytkowników.

W okresie od stycznia do końca września 2013 r. system billingowy Lycamobile nie zawsze działał poprawnie i zdarzało się, że nie rozróżniał numerów komórkowych od stacjonarnych zaczynających się od cyfry „4”.

W efekcie MVNO uzyskał około 13,4 tys. dol. nienależnego mu przychodu, a użytkownicy tyle przepłacili. Statystyczna nadpłata nie była znacząca (i zapewne także trudno ją było zauważyć w rachunku), ponieważ problem dotyczył ponad 12,5 tys. klientów.

Ponieważ Lycamobile powiadomił o problemie ACMA i zwrócił pieniądze użytkownikom regulator nie wyciągnął wobec operatora konsekwencji innych niż publiczne napiętnowanie.

MVNO nie był pierwszym australijskim operatorem, któremu zdarzyło się nadmiernie obciążyć klientów. Według ACMA, to już czwarty przypadek od 2012 r., gdy wprowadzono TCP Code.

W Polsce także się one zdarzają. Niedawno media opisywały problem klientka P4, operatora sieci Play, którego połączenia krajowe traktowane były w rozliczeniu, jak realizowane w roamingu.

ACMA, australijski odpowiednik połączonych UKE i KRRiT, formalnie ostrzegł wirtualnego operatora Lycamobile, że może zostać ukarany za nieprawidłowości w naliczaniu opłat za usługi użytkownikom – informuje serwis Cellular-news.com.

Zasady dotyczące billingów stanowią bowiem część tzw. Telecommunications Consumer Protections Code (TCP Code), czyli zestawu obowiązków, jakich przestrzegać muszą operatorzy by zadbać o bezpieczeństwo użytkowników.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu