Konstrukcja programu lojalnościowego grupy Solorza-Żaka [nowe]

Publikacja: 13.05.2014 14:42

Od dziś wiadomo już czym zajmuje się w grupie Zygmunta Solorza-Żaka spółka Paszport Korzyści, utworzona przez Polkomtel Business Development (PBD) zależną od operatora sieci Plus.

Paszport Korzyści to nowy podmiot w grupie, w którym po 49 proc. udziałów mają PBD i Plus Bank. Odpowiada za finansowo-formalną stronę przedstawionego dziś mediom programu lojalnościowego przygotowanego dla klientów firm Solorza-Żaka. Taka struktura własnościowa pozwala na korzyści podatkowe, z drugiej pozwala udziałowcom nie konsolidować całych kosztów ponoszonych przez nową spółkę.

Nazwa programu lojalnościowego nawiązuje do produktu grupy z lat 90. – Paszportu Polsatu. Podobnie jak wówczas, także teraz, grupa Cyfrowego Polsatu dostarczy klientom do skrzynek pocztowych „paszport”. Tym razem książeczka zawiera zestaw ofert rabatowych smartDOM (łączy propozycje Cyfrowego Polsatu, Polkomtela, Plus Banku), opis specjalnych ofert firm partnerskich i dwie karty programu lojalnościowego, pozwalającego z niego korzystać.

Aby skorzystać z programu abonent musi wykazać się aktywnością: zarejestrować kartę na specjalnej stronie www, tworząc konto internetowe w systemie przygotowanym na tę okoliczność, a w przypadku chęci skorzystania z rabatów na usługi telekomunikacyjne i telewizyjne zgłaszać taką chęć przed upływem terminu płatności faktur.

Kosztów programu lojalnościowego nie ujawniono. Partnerzy Grupy Cyfrowego Polsatu: TelePizza, PKN Orlen, Eurocash (właściciel sieci sklepów franczyzowych: Delikatesy Centrum, Euro, Gama, Groszek, Lewiatan), czy AXA Assistance partycypują w kosztach kampanii promocyjnej.

Ze wypowiedzi członka zarządu Paszportu Korzyści (i prezesa PBD), Janusza Kaliszyka dla rpkom.pl wynika, że Grupa Cyfrowego Polsatu liczy, iż z programu skorzysta przynajmniej 10 proc. z 6 mln gospodarstw domowych obsługiwanych przez satelitarną platformę i sieć Plus.

Kaliszyk powołał się przy tym na badania McKinsey&Co, z których wynika, że średnio właśnie taki odsetek osób, do których kierowane są programy lojalnościowe, decyduje się z nich skorzystać.

– Program został zaplanowany na 3 lata, ale przewidujemy, że będziemy go kontynuować dłużej – powiedział rpkom.pl Janusz Kaliszyk.

– Wiemy, że na rynku funkcjonują różne programu lojalnościowe, ale chcieliśmy mieć własny. Liczymy, że z czasem do programu dołączą kolejni partnerzy. Prowadzimy negocjacje z kolejnymi firmami – dodał.

Od dziś wiadomo już czym zajmuje się w grupie Zygmunta Solorza-Żaka spółka Paszport Korzyści, utworzona przez Polkomtel Business Development (PBD) zależną od operatora sieci Plus.

Paszport Korzyści to nowy podmiot w grupie, w którym po 49 proc. udziałów mają PBD i Plus Bank. Odpowiada za finansowo-formalną stronę przedstawionego dziś mediom programu lojalnościowego przygotowanego dla klientów firm Solorza-Żaka. Taka struktura własnościowa pozwala na korzyści podatkowe, z drugiej pozwala udziałowcom nie konsolidować całych kosztów ponoszonych przez nową spółkę.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu