Strategy Anlaytics: tablety wciąż chętnie kupowane; triumf maluchów

Publikacja: 15.05.2014 18:50

Aż 56,7 miliona tabletów trafiło do rąk użytkowników w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 roku – poinformowali w raporcie o sprzedaży mobilnych urządzeń analitycy ze Strategy Analytics. To o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku, w analogicznym okresie.

Wciąż najchętniej kupowanymi urządzeniami tego segmentu są „jabłuszka”. Produkty Apple wybrało 16,4 miliona klientów, co oznacza spadek o 16 proc. w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami. Tym samym amerykańskie produkty iPad stanowią 28,9 proc. całego rynku.

Tempa nie zwalniają Koreańczycy. Samsung sprzedał 12,8 miliona urządzeń, czyli o ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej i miał 22,6-proc. udział w rynku.

Trzecie miejsce pod względem sprzedaży zajmuje w omawianym czasie Lenovo. Podobnie jak w przypadku laptopów, marka cieszy się coraz większym uznaniem. Po niespełna dwóch latach na rynku tabletów Azjaci mogą się pochwalić 4,1-proc. udziałem w rynku i sprzedażą na poziomie 2,3 milionów urządzeń.

Kolejny na liście Asus sprzedał 2,1 miliona produktów i jest to wynik o 28 proc. słabszy niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku.

Amazon w zestawieniu uplasował się na piątej pozycji ze sprzedanymi 1,5 milionami urządzeń (spadek rok do roku o 20 proc.).

Mniejsi dostawcy sprzedali łącznie 21,5 miliona tabletów i zyskali w stosunku do roku poprzedniego 55 proc.

Aż 56,7 miliona tabletów trafiło do rąk użytkowników w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 roku – poinformowali w raporcie o sprzedaży mobilnych urządzeń analitycy ze Strategy Analytics. To o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku, w analogicznym okresie.

Wciąż najchętniej kupowanymi urządzeniami tego segmentu są „jabłuszka”. Produkty Apple wybrało 16,4 miliona klientów, co oznacza spadek o 16 proc. w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami. Tym samym amerykańskie produkty iPad stanowią 28,9 proc. całego rynku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu