Smartfona ma w Polsce już 61 proc. internautów, co oznacza, że liczba jego posiadaczy rośnie – rok wcześniej było ich wśród internautów 53 proc. – wynika z badania „MEC Mobile Report” domu mediowego MEC. 13 proc. osób, które smartfona jeszcze nie mają, rozważają jego zakup.

Najwyższy odsetek właścicieli takich telefonów jest w grupie nastolatków. Wśród osób w wieku 15-19 lat smartfona ma 78 proc. z nich. Co ciekawe, w grupie internautów powyżej 59 lat ten odsetek wynosi 39 proc. Poproszeni o scharakteryzowanie swojego sposobu korzystania właściciele smartfonów najczęściej deklarują, że „używają go, kiedy potrzebują” (tak twierdzi 54 proc.), ale 27 proc. uważa smartfon za „niezastąpiony element swojego życia”, 16 proc. korzysta z niego dla rozrywki, a 3 proc; ma go z przypadku i używa rzadko.

Najczęściej używany bywa do korzystania z internetowych wyszukiwarek i z Facebooka (deklaruje to 46 proc. osób), prywatnej poczty elektronicznej (41 proc.) oraz do sprawdzania, co się dzieje, na portalach informacyjnych (30 proc. wskazań). – Wciąż nieliczni użytkownicy smartfonów używają ich do załatwiania „poważniejszych” spraw – jak transakcje finansowe (13 proc.) czy robienie zakupów (4 proc.). O ile w finansach widać trend wzrostowy – rok wcześniej tylko 9 proc. badanych korzystała z komórki przy ich obsłudze, to zakupy za pomocą smartfona od 2 lat robi ten sam odsetek właścicieli telefonów z Internetem – podaje MEC.

Aplikacje ściąga 72 proc. z nich, przeciętny użytkownik nie ma ich jednak zainstalowanych więcej niż 10. Ponad połowa smartfonowców (52 proc.) ściąga wyłącznie darmowe aplikacje (to więcej niż przed rokiem).- Mając do wyboru płatne aplikacje bez reklam i bezpłatne z reklamami, wolimy nie płacić, a w zamian mieć styczność z komunikacją marketingową – podaja analitycy MEC. 17 proc. ma w telefonie zarówno darmowe, jak i płatne.