Firma Amazon zaprezentowała dziś swój tablet, który chce sprzedawać klientom za 199 dolarów. Według rynkowych analityków, to atrakcyjna cena i może sprawić, że urządzenie stanie się poważną konkurencją dla iPada.

Największy na świecie sklep internetowy swój tablet będzie sprzedawać pod marką Kindle Fire. Urządzenie ma 7-calowy ekran i  własną, nową wyszukiwarkę internetową Amazon Silk.

Cena zaproponowana przez Amazon zaskoczyła analityków, którzy spodziewali się, że urządzenie będzie kosztować około 250 dolarów, tj. połowę tego, co trzeba zapłacić za iPada.

Amazon zprezentował też dwa nowe e-readery: Kindle Touch z klawiaturą dotykową za 99 dolarów i niskobudżetowy model swojego czytnika e-booków Kindle, który ma być sprzedawany za 79 dolarów.

– To będą tanie produkty. Chcemy je sprzedawać w milionach sztuk – powiedział Jeff Bezos, prezes Amazona.