Orange walczy z „konikami” kinowymi

PTK Centertel, operator sieci Orange, postanowił rozprawić się z wtórnym obrotem kodami, pozwalającymi na korzystanie z popularnej akcji promocyjnej „Środy z Orange”. Za pomocą takiego kodu, otrzymanego SMS, użytkownicy sieci mogą kupić w środę dwa bilety do kin Cinema City  i Imax w cenie jednego.  Wspólna akcja Orange i giełdowego Cinema City International trwa od kwietnia 2009 r.

Projekt odniósł sukces. Sale w kinach Cinema City w środy są zwykle pełniejsze niż w zwykły dzień, a nawet w weekend. Akcja sprawiła jednak, że powstał wtórny rynek obrotu kodami i odżył zawód „konika”. Dziś wykupuje on kody za pomocą telefonu, a potem – drożej, ale ciągle taniej niż w kasie – sprzedaje je przed seansem, lub wystawia na aukcyjnym serwisie internetowym.

Efekt – użytkownicy sieci Orange, którym zależy na filmie – tracą możliwość udziału w akcji na warunkach w niej ustalonych. Przyznał to dziś na swoim blogu korporacyjnym rzecznik grupy TP, Wojciech Jabczyński. Według niego wtórny obrót biletami to nie jedyny powód ograniczonej dostępności kodów. Drugi – to polityka operatora, który limituje ich ilość.

„(…) pracujemy nad takim rozwiązaniem, które definitywnie rozwiąże kwestię limitu kodów i handlowania nimi” – pisze Jabczyński na blogu. Z wpisu wynika, że nowe rozwiązanie Orange powinno zacząć funkcjonować od przyszłego roku.

Czy to jednocześnie oznacza, że Orange będzie dalej współpracować z Cinema City, czy także z innymi multipleksami? –  Kończymy rozmowy na ten temat – nie zdrada tych szczegółów Jabczyński. Zapewnia, że akcja będzie kontynuowana w nowej formule, która pozwoli na wyeliminowanie kłopotów, jakie napotykali konsumenci.

Jak podaje, od stycznia br. klienci Orange pobrali blisko 950 tys. kodów. – Z tego wykorzystanych zostało ponad 510 tys., czyli klienci kupili ponad 1,02 miliona biletów kinowych w ramach akcji „Środy z Orange” – informuje rzecznik grupy TP.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bezpłatny internet dla szkół

„100 Mega na 100-lecie odzyskania niepodległości” – to hasło programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Ponad ...

Facebook bierze się ostro za fake newsy

Społecznościowy gigant ogłasza wspólny projekt z Agence France Presse, który ma pomóc w weryfikowaniu ...

Wirtualne idolki mają już miliony fanów

Mają nawet po półtora miliona obserwujących na Instagramie. Najpopularniejsza wystąpiła w reklamie Calvina Kleina ...

Michał Chomczyk z NCBiR: Problemem branży gier dostępność kadr

Sektor jest na fali wznoszącej, choć trzeba pamiętać, że produkcja gier, jak każdy biznes, ...

Największe na świecie targi gier wideo odwołane

Koronawirus dopadł Targi Electronic Entertainment Expo (E3), które miały się odbyć w Los Angeles ...

Rosja testuje własny internet. Planuje też rodzimą Wikipedię

Ministerstwo Komunikacji Rosji ogłosiło, że pierwsze testy alternatywnego internetu przebiegły pomyślnie. Celem jest większa ...