Na rynkach europejskich iPhone’y sprzedają się o wiele gorzej niż w USA czy Australii. Wpływ na to ma pogorszenie się koniunktury gospodarczej i obniżki cen smartfonów konkurentów Apple’a – podała w swej analizie firma badawcza Kantar Worldpanel Com Tech.

W USA udziały rynkowego Apple’a w rynku smartfonów wzrosły do 36 proc. na koniec listopada tego roku. Rok wcześniej wynosiły one 25 proc. iPhone umocnił też swą pozycję w Wielkiej Brytanie, gdzie jego udziały rynkowe zwiększyły się w tym okresie z 21 do 31 proc. – szacuje Kantar.

W Europie kontynentalnej wyniki sprzedaży iPhone’a są już znacznie gorsze. We Francji przez rok udział Apple’a w rynek smartfonów zmalał z 29 proc. od 20 prac., a w Niemczech z 27 proc. do 22 proc. Podobnie było we Włoszech i Hiszpanii.

Na europejskich rynkach, króluje Android, którego udziału według szacunków firm Knatar, wahają się w przedziale 46-61 proc. – W Niemczech ten udział wynosi aż 61 proc., do czego przyczyniała w dużej mierze dobra sprzedaż aparatu Samsung Galaxy SII – mówi Dominic Sunnebo z Kantar Worldpanel Com Tech.