Amerykańska Federalna Komisja Łączności (Federal Communications Commission – FCC) zapowiada, że zaostrzy przepisy przeciwko firmom telemarketingowym, które wykorzystują autodialery do reklamowania swoich produktów wśród abonentów stacjonarnych operatorów  linii telefonicznych.

– Wpłynęło do nas w tej sprawie tysiące skarg od klientów, którzy odbierają nagrane informacje reklamowe, których nie chcą – powiedział Julius Genachowski, prezes FCC. Zapowiada on wprowadznenie nowego prawa, które będzie wymagło pisemnej zgody abonenta na to, by móc wykonywać do niego tego typu połączenia. Takie prawo obowiązuje np. w przypadku sieci komórkowych.  Zgodnie z dziesiejszym stanem regulacji w przypadku linii stacjonarnych telemarketerzy nie mogą wykonywać takich połączeń wtedy, gdy przy danym numerze znajduje się odpowiednia adnotacja „do not call”.

Nowe rozwiązania nie objęło by takich instutucji, jak: szkoły, organizacje non-profil czy grupy polityczne, bo połączenia od nich traktowane są jako informacyjne.