Internet zabiera klientów telewizjom w USA

Prawie milion abonentów zrezygnuje w tym roku z płatnej telewizji w USA – wynika z prognoz

Publikacja: 11.04.2012 16:14

Internet zabiera klientów telewizjom w USA

Foto: Flickr

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

W tym roku firma przewiduje, że z płatnej telewizji za oceanem zrezygnuje dalsze 0,93 mln gospodarstw. Zdaniem firmy głównym powodem odcinania dostępu do kablówek i platform cyfrowych są serwisy internetowe z wideo w sieci, jak Netflix (ma ponad 20 mln płatnych abonentów) czy Hulu Plus. – Przewidujemy, że na koniec 2012 roku licząc od 2008 roku łączny odsetek ludzi, którzy zrezygnują z kablówki wyniesie 3,6 proc. (3,58 mln).

Deloitte w styczniu prognozował jeszcze wyżej – że już 9 proc. abonentów w USA już odcięło kable i platformy argumentując, że swoje ulubione programy i seriale może oglądać w sieci, a planuje to dalsze 11 proc. z nich.

Jednocześnie w USA rosną wpływy z reklam zamieszczanych w ramach usług telewizyjnych oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych jako dodatek do pakietów dostępu do Internetu. W 2011 roku sięgnęły już 1,9 mld dol. (2,8 proc. wszystkich reklamowych wpływów), w tym dobiją do 3 proc.

W Polsce trendu odchodzenia abonentów od tradycyjnych płatnych operatorów telewizyjnych na szeroką skalę spodziewa się w przyszłych latach np. oferujący filmy w Internecie Iplex.  – Gdy na rynku dostępnych będzie 20 kanałów HD w naziemnej telewizji cyfrowej, pakiety telewizji kablowych przestaną się opłacać: będą drogie i ludzie zaczną z nich rezygnować. Tendecja ta jest już dobrze widoczna w badaniach prowadzonych  na rynku amerykańskim. Najszybciej zmiany te odczują kanały filmowe – mówił niedawno Arkadiusz Świerczewski, założyciel i prezes Iplex SA.

Według ubiegłorocznych szacunków Informa Telecoms&Media w tym roku globalnie z kabla i platformy zrezygnuje już 5 mln ludzi, a w 2015 roku: ponad 16 mln.

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu