Chińskich producent urządzeń elektronicznych poinformował, że w w ciągu 1-2 kwartałów zacznie wykazywać dodatni wynik finansowy na sprzedaży telefonów komórkowych w Chinach – donosi agencja Bloomberg. Lenovo jest obecnie drugim co do wielkości dostawcą telefonów na tym rynku (w ciągu roku dokonało skoku z siódmej pozycji), ale koszty realizowanej od 2,5 roku ekspansji spowodowały pogorszenie wyników finansowych całej korporacji. Koszty ekspansji zresztą nie tylko w Chinach.

Lenovo wyszło już ze swymi produktami na inne rynki – na razie tylko szybko rosnące. Producent oferuje swoje urządzenia na Filipinach, w Indonezji, Indiach, Wietnamie i Rosji. Chociaż koszty wejścia na te rynki odbijają się wynikach finansowych producenta, to Lenovo nie zamierza rezygnować z międzynarodowej ekspansji.

Lenovo zdobyło w ubiegłym roku pozycję największa producenta komputerów na świecie. Władze spółki zadecydowały jednak, aby dla dobra obu linii produktowych rozdzielić w tym roku produkcję PC od produkcji smartfonów i tabletów.