Europejczycy posiadają coraz więcej urządzeń elektronicznych i poświęcają coraz więcej czasu na ich używanie, ale niewielu konsumentów wie, że uczestniczą w budowie rynku określanego jako Internet of Things – wynika z badania Samsung Technomix Index na próbie 18 tys. użytkowników globalnej sieci. 85 proc. badanych nie wie, czym jest Internet Rzeczy.

Gospodarstwa domowe w Europie posiadają obecnie średnio 19 urządzeń, czyli o jedno więcej niż w ubiegłym roku. Wydłużył się także czas codziennego korzystania z elektronicznych urządzeń, takich jak telefony komórkowe, komputery osobiste, laptopy, urządzenia gospodarstwa domowego oraz telewizory: 9,31 h dziennie, czyli o 24 proc. więcej niż w ubiegłorocznej edycji badania.

Samsung twierdzi, że „przy rosnącej liczbie sprzętów podłączonych do Internetu, takich jak Smart TV czy tablety, domy stały się spersonalizowanym centrum kultury”.

„Jeżeli chodzi o decyzje zakupowe, jedna trzecia konsumentów wskazała, że parametry, charakterystyka oraz innowacyjność są dla nich najważniejsze przy wyborze nowych urządzeń. Bez względu na to, czy chodzi o smartfon, czy o nową kuchenkę – najważniejsza jest funkcjonalność” – podaje producent.

Badanie Samsung Techonomic Index zlecone przez labolatorium European Samsung Lifestyle Resaearch Lab przeprowadzono je w 18 krajach Europy. Zostało zrealizowane we współpracy z Lightspeed GMI w dniach od 21 kwietnia do 18 maja 2015 br.