– Udział tych kanałów w rynku reklamy telewizyjnej w analizowanym okresie był bliski 20 proc. wobec 16 proc. między lipcem a wrześniem 2014 roku. W grupie stacji dostępnych za pośrednictwem naziemnej telewizji cyfrowej najszybciej wolumenowo rosną przychody TV4. Tymczasem TVN7 i TV Puls pozostają na porównywalnym poziomie do trzeciego kwartału 2014. Najszybsza dynamikę (ok. 90 proc.) odnotowują Fokus TV i Polsat Sport News  – podaje SMG w swoim raporcie o rynku reklamy telewizyjnej (dawniej raport firmował Starlink) .

Jak podliczyła agencja, przychody pozostałych stacji tematycznych, dostępnych za pośrednictwem sieci kablowych i satelitarnych spadły po trzech kwartałach o o 1,1 proc., a ich udział w całym rynku reklamy telewizyjnej zmalał do 22,2 proc. z 23,9 proc. rok wcześniej. – Potwierdza się tym samym wcześniejsza teza SMG, iż segment osiągnął już stabilizację, a wzrostów można oczekiwać w szczególności od kanałów dostępnych na multipleksach – podano. Łącznie wszystkie kanały nadawane naziemnie cyfrowo wygenerowały po III kw.  58 proc. całego rynku reklamy telewizyjnej w Polsce.

Wartość całego rynku telewizyjnego po dziewięciu miesiącach SMG szacuje na 2,79 mld  złotych, czyli o 4,2 proc. wyżej niż rok wcześniej. – Czwarty kwartał powinien przynieść wzmocnienie presji popytowej zgodnie z trendami makroekonomicznymi obserwowanymi obecnie w Polsce. Obecnie nie widać niepokojących wpływów dochodzących z zagranicy. Estymujemy, że wzrost inwestycji w reklamę telewizyjną w całym roku 2015 wyniesie 4,5 proc. Z dużym zainteresowaniem będę obserwował kolejne miesiące już 2016 r.  Prognozuję zwiększenie inwestycji w formaty wideo dostępne online: zarówno serwisy VOD, jak też video dostępne w You Tube czy też na Facebooku. Rok 2016 będzie także rokiem pierwszych prób z zakupem automatycznym (programmatic buying) w telewizji i dzięki temu przyniesie wiele nowych możliwości – komentuje w raporcie  Piotr Piętka, prezes SMG w Polsce.