Aktualizacja: 01.07.2025 06:36 Publikacja: 09.11.2015 08:00
„Straciłeś połączenie z Internetem lub wyświetlanie wstrzymane jest przez oprogramowanie blokujące reklamy. Wyłącz lub odinstaluj je, aby móc zobaczyć, co dla Ciebie przygotowaliśmy. Dzięki reklamom wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie”. Taki komunikat już od dawna widzą użytkownicy Adblocka albo innego oprogramowania blokującego reklamy przy próbie obejrzenia serialu lub programu z oferty należącego do TVN Playera.pl.
Podobna informacja od jakiegoś czasu wyświetla się też osobom, które próbują obejrzeć materiał wideo na stronach Wirtualnej Polski. Swoich użytkowników edukuje też Iplex.pl: ” Ponieważ używasz programu typu adblock, nie możesz odtworzyć filmu” – wyświetla każdemu użytkownikowi adblocka. To reakcja nadawców na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy, z którego według danych PageFair i Adobe korzysta aż 35 proc. polskich internautów.
Podobny ruch rozważa teraz TVP. – W związku z pracami nad strategią Telewizja Polska poddaje analizie popularność programów typu adblock w kontekście konsekwencji ich stosowania zarówno dla nadawców, jak i użytkowników. W tym momencie nie wykluczamy wprowadzenia ograniczeń, ale sądzimy, że powinny być one ujednolicone dla całego rynku VoD w Polsce. – mówi Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzeczniczka TVP.
Jak dodaje, w tym procesie zmiany duża będzie rola organizacji IAB Polska, której członkowie pracują nad standardem wspólnej komunikacji z użytkownikiem VoD. – Blokowanie użytkowników może nieść za sobą wiele zagrożeń, więc działania powinny być skoordynowane dla wszystkich podmiotów emitujących legalnie materiały wideo w Polsce – mówi Gieros-Brzezińska.
Podczas Digital Summit 2025 – kulminacyjnego wydarzenia polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej – mowa b...
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas