T-Mobile pozwał Playa za mówienie o sieci 5G Ready

Trwająca od marca kampania reklamowa Playa, w której pojawia się skrót „5G”, doczekała się sprawy sądowej.

Publikacja: 10.04.2019 19:32

T-Mobile pozwał Playa za mówienie o sieci 5G Ready

Foto: cyfrowa.rp.pl

Najpierw protestował Orange Polska, potem kampanię reklamową Playa krytykowała Grupa Cyfrowy Polsat. Jak się teraz okazuje, T-Mobile Polska wystąpił do sądu z wnioskiem o zakazanie P4, operatorowi sieci Play, prowadzenia kampanii, w której telekom używa sformułowania „5G Ready”.

Konrad Mróz, kierujący działem komunikacji zewnętrznej w T-Mobile Polska, potwierdza, że w ubiegłym tygodniu Sąd Okręgowy w Warszawie wydał pierwsze postanowienie w tej sprawie.

CZYTAJ TAKŻE: Prezes Play: Weszliśmy w erę 5G

Według serwisu Telko.in sąd wydać miał tymczasowy zakaz prowadzenia kampanii. Zabezpieczenie powództwa nie jest rozstrzygnięciem sądu co do meritum sprawy.

T-Mobile zarzuca Playowi nieuczciwą konkurencję polegającą na sugerowaniu, że oferuje coś, czego inne telekomy nie mają.

Play określa w marketingowym przekazie 5G Ready to, co inni operatorzy określają mianem LTE Advanced, ale tego nie kryje.

Jean-Marc Harion, prezes P4, mówił w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej”, że z technicznego punktu widzenia 5G Ready to zaawansowane LTE Advanced.

Konkurenci Playa komentują, że przy takiej definicji oni sami również dysponują sieciami 5G Ready. Grupa Cyfrowy Polsat nazwała w tym kontekście swoją sieć nawet „5G-Super Ready”.

Wyjaśnienia co do tego, czym jest 5G Ready i czym różni się od 4G i 5G, Play zamieszcza także na stronie internetowej, pod kampanią, w której proponuje smartfony.

CZYTAJ TAKŻE: Poseł: Sieć 5G może mieć wpływ na populację Polaków

W mediach społecznościowych pojawiają się zarzuty związane z przekonywaniem, że kupując w Play niektóre sprzęty, np. smartfony, klienci kupują urządzenia przygotowane do działania w technologii 5G, a więc – w domyśle – niewymagające w przyszłości wymiany.

Operatorzy co jakiś czas toczą podobne spory. W 2013 roku T-Mobile zaskarżył ogólnopolską kampanię Playa, bo LTE operatora działało wyspowo. Internauci przypominają z kolei, że to T-Mobile stosował oznaczenie „Ready” na starterach z kartami prepaid, które jednak trzeba było wymienić, by korzystać z – nowej wtedy – technologii 4G

Najpierw protestował Orange Polska, potem kampanię reklamową Playa krytykowała Grupa Cyfrowy Polsat. Jak się teraz okazuje, T-Mobile Polska wystąpił do sądu z wnioskiem o zakazanie P4, operatorowi sieci Play, prowadzenia kampanii, w której telekom używa sformułowania „5G Ready”.

Konrad Mróz, kierujący działem komunikacji zewnętrznej w T-Mobile Polska, potwierdza, że w ubiegłym tygodniu Sąd Okręgowy w Warszawie wydał pierwsze postanowienie w tej sprawie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Partnera
Play: lider telekomunikacji, który nie zwalnia tempa
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?