T-Mobile pozwał Playa za mówienie o sieci 5G Ready

Trwająca od marca kampania reklamowa Playa, w której pojawia się skrót „5G”, doczekała się sprawy sądowej.

Najpierw protestował Orange Polska, potem kampanię reklamową Playa krytykowała Grupa Cyfrowy Polsat. Jak się teraz okazuje, T-Mobile Polska wystąpił do sądu z wnioskiem o zakazanie P4, operatorowi sieci Play, prowadzenia kampanii, w której telekom używa sformułowania „5G Ready”.

Konrad Mróz, kierujący działem komunikacji zewnętrznej w T-Mobile Polska, potwierdza, że w ubiegłym tygodniu Sąd Okręgowy w Warszawie wydał pierwsze postanowienie w tej sprawie.

CZYTAJ TAKŻE: Prezes Play: Weszliśmy w erę 5G

Według serwisu Telko.in sąd wydać miał tymczasowy zakaz prowadzenia kampanii. Zabezpieczenie powództwa nie jest rozstrzygnięciem sądu co do meritum sprawy.

T-Mobile zarzuca Playowi nieuczciwą konkurencję polegającą na sugerowaniu, że oferuje coś, czego inne telekomy nie mają.

Play określa w marketingowym przekazie 5G Ready to, co inni operatorzy określają mianem LTE Advanced, ale tego nie kryje.

Jean-Marc Harion, prezes P4, mówił w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej”, że z technicznego punktu widzenia 5G Ready to zaawansowane LTE Advanced.

Konkurenci Playa komentują, że przy takiej definicji oni sami również dysponują sieciami 5G Ready. Grupa Cyfrowy Polsat nazwała w tym kontekście swoją sieć nawet „5G-Super Ready”.

Wyjaśnienia co do tego, czym jest 5G Ready i czym różni się od 4G i 5G, Play zamieszcza także na stronie internetowej, pod kampanią, w której proponuje smartfony.

CZYTAJ TAKŻE: Poseł: Sieć 5G może mieć wpływ na populację Polaków

W mediach społecznościowych pojawiają się zarzuty związane z przekonywaniem, że kupując w Play niektóre sprzęty, np. smartfony, klienci kupują urządzenia przygotowane do działania w technologii 5G, a więc – w domyśle – niewymagające w przyszłości wymiany.

Operatorzy co jakiś czas toczą podobne spory. W 2013 roku T-Mobile zaskarżył ogólnopolską kampanię Playa, bo LTE operatora działało wyspowo. Internauci przypominają z kolei, że to T-Mobile stosował oznaczenie „Ready” na starterach z kartami prepaid, które jednak trzeba było wymienić, by korzystać z – nowej wtedy – technologii 4G

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sprzedaż iPhone’ów dramatycznie spada. Ale Apple… poprawia wyniki

Koncern z Cupertino nie ma powodów do zadowolenia. Kolejny kwartał firma notuje spadki sprzedaży ...

To może być hit: Strumieniowanie gier i konsola od Google`a

Amerykański gigant internetowy chce już 19 marca zaskoczyć wszystkich fanów gier wideo. Czym? Przekonamy ...

TikTok nie chce reklam politycznych

Chińska aplikacja TikTok zadeklarowała, że nie zezwoli na płatne reklamy polityczne na swojej platformie. ...

Nie tylko skórki. Polacy robią innowacyjny biznes na graczach

W branży e-rozrywki zarabia się już nie tylko na produkcji gier czy sprzętu do ...

Alexa, w co mam się ubrać?

Amazon integruje swoje inteligentne głośniki z kamerą 
i sztuczną inteligencją, by doradzać w zakupach. ...

Instagram skażony przez pornograficzne boty

Aplikacja zmaga się z dużym problemem, masa komentarzy o seksualnej treści pisanych przez boty ...