Koreański koncern ogłosił dziś plany rozwoju na rynku telefonów komórkowych. W tym roku zamierza sprzedać 140 mln słuchawek na całym świecie, kładąc szczególny nacisk na rynek Korei Południowej i Ameryki Północnej. Globalny plan sprzedaży zakłada 20-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Do 2012 roku LG chce być jednym z dwóch największych dostawców komórek na świecie. Szczególną wagę koreański producent przykłada do rynku smartfonów, a nim do niszy telefonów z systemem Android. Na tym rynku LG zamierza konkurować przede wszystkim ceną w niższym segmencie rynku.

Średnioterminowa strategia koncernu zapoczątkowana została już w latach poprzednich. Jej efekty widać już także na polskim rynku. Oficjalne dane nie są dostępne, ale według operatorów telefonii komórkowej LG odnotowała w ubiegłym roku w Polsce najwyższą dynamikę wzrostu sprzedaży. Zdaniem operatorów w tym roku LG może zdystansować na trzeciej pozycji pośród największych dostawców SonyEricsson.