Grzech pierworodny
Jak media społecznościowe stały się narzędziem masowej inwigilacji. Oto akcja filmu sensacyjnego klasy B: za namową niechlujnego intelektualisty z szaloną misją stary miliarder inwestuje grupą kasę w firmę-cień, która podejmuje się szpiegowania 50 mln osób po to, by zdobywszy ich najgłębsze sekrety, skutecznie przejąć nad nimi kontrolę i zaprowadzić w imperium nowy, konserwatywny ład.
S. A20
Jednym memem można zniszczyć reputację państwa
Państwa budują wizerunek latami, a tracą w kilka sekund. Tyle wystarczy, żeby zapamiętać symboliczne zdjęcie, czy internetowy mem.
S. A18
Gazeta Wyborcza
Jak ucywilizować Facebooka
Firmy internetowe dotąd stosowały strategię obronną „my o niczym nie wiemy”, „nie mamy wpływu na to, co robią nasi użytkownicy” – a poza tym „wolność!”. Będą musiały przyjąć inną.
S. 2
Zuckerberg przeprasza i obiecuje lepsze prześwietlenie Facebooka
Kilka dni po ujawnieniu skandalu z wyciekiem danych z Facebooka, jego szef Mark Zuckerberg, wreszcie przemówił publicznie. Przyznał się do błędów, ale ostrzegł też, że społeczność złożona z dwóch miliardów ludzi nigdy nie będzie w pełni bezpieczna.
S. 13
Gdy Majfrend wysyła replikę
Dlaczego Polacy kochają AliExpress? Bo z cebulactwa uczynił nową normę, a nawet magię. Czego mogą się nauczyć od chińskiego targowiska projektanci e-sklepów? Jak pokochać nieracjonalne.
http://wyborcza.pl/7,156282,23176115,gdy-majfrend-wysyla-replike-aliexpress-czyli-ekscytujaca-podroz.html (dostęp płatny)