Wielki system cyberochrony za niewielkie pieniądze
Część działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w sieci będzie ograniczana limitami wydatków. Eksperci mają wątpliwości, czy będziemy bezpieczni. Podpisana przez prezydenta ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa ma sprawić, że Polska będzie skutecznej bronić się przed atakami w sieci. Wdraża ona do naszego prawa unijną dyrektywę o cyberbezpieczeństwie NIS (Network and Information Systems Directive).
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1207891,polski-system-cyberbezpieczenstwa.html (dostęp płatny)
Orange w luźniejszym gorsecie regulacji. Kontrahenci pełni obaw
Po decyzji prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej telekom będzie mógł podnieść ceny za hurtową odsprzedaż abonamentu telefonii stacjonarnej. Formalnie z uwolnieniem rynku WLR Urząd Komunikacji Elektronicznej czeka jeszcze na stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale w branży już mówi się o podwyżkach stawek. Nazwa WLR pochodzi od hurtowego abonamentu (Whole sale Line Rental), jaki inni operatorzy płacą Orange za dostęp do stacjonarnej sieci telefonicznej, zbudowanej na bazie zasobów dawnej Telekomunikacji Polskiej. Dzięki temu oni z kolei mogą oferować swoim abonentom usługi telefonii stacjonarnej. Ponieważ Orange jest tu jedynym dostawcą, pozostałe telekomy uważają, że rynek WLR nie jest konkurencyjny – i wcześniej UKE podzielał tę opinię. Stąd nałożone na Orange w 2011 r. obowiązki regulacyjne zagwarantowania konkurentom dostępu do łącz i utrzymywania ceny ustalonej w porozumieniu z regulatorem.
http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artykuly/1207894,uke-orange-podniesie-ceny-za-odsprzedaz-abonamentu-telefonii-stacjonarnej.html (dostęp płatny)
Wyborcza.pl
Czego szukają media publiczne na Facebooku, Twitterze i Instagramie?
Dlaczego europejskie media publiczne wchodzą na popularne platformy społecznościowe? Wciąż szukają tam młodych odbiorców i zasięgu. Zasięg i młodzi odbiorcy to główne cele mediów publicznych w społecznościówkach. Zmiany w algorytmach Facebooka nie spędzają snu z powiek osobom odpowiedzialnym za publikowanie treści. Specjalne zespoły odpowiedzialne za SM to wciąż mała część dużych redakcji. Wyjątkiem może być tu tylko brytyjskie BBC.
http://wyborcza.pl/7,156282,23762608,czego-szukaja-media-publiczne-na-facebooku-twitterze-i-instagramie.html (dostęp płatny)
Parkiet