Nowi użytkownicy serwisu Netflix w Polsce od 18 marca nie mają możliwości bezpłatnego przetestowania serwisu. Amerykańska platforma wideo obecna w Polsce trzeci rok sprawdza, na ile ważnym elementem jej oferty jest możliwość oglądania treści przez miesiąc bez uiszczenia opłaty. W poniedziałek usunięto ją z portalu.
W regulaminie serwisu nadal istnieje zapis mówiący, że firma może zaoferować treści nieodpłatnie przez pewien czas.
– Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników. Testy te zazwyczaj różnią się pod względem czasu ich trwania i regionów, w których występują. Nie muszą też oznaczać wprowadzenia testowanych zmian na stałe – brzmi oficjalne wyjaśnienie biura prasowego serwisu Netflix w Polsce, które prowadzi agencja MSL Group.
Mówiąc wprost, menedżment Netfliksa sprawdza, jak liczna jest grupa polskich użytkowników korzystająca tylko z bezpłatnego testu. Nie bez powodu w Polsce bowiem popularne jest powiedzenie „Polak potrafi” i są osoby, które potrafią rozpoczynać taki bezpłatny test wiele razy.
Jeśli platforma zdecyduje się na trwałą zmianę promocyjnej polityki, będzie to dobra wiadomość dla jej partnerów: operatorów telekomunikacyjnych, które dodają dostęp do Netfliksa do podstawowej oferty próbując przyciągnąć w ten sposób więcej klientów.