HTC, tajwański producent telefonów komórkowych zapowiada zmianę strategii w obliczu konkurencji ze strony Apple’a i Samsunga. Firma zamierza skoncentrować się na rynku chińskim, na który chce zacząć wprowadzać tańsze modele.
Tajwański producent ogłosił, że spodziewa się spadku przychodowo o 17 proc w I kwartale tego roku w stosunku do poprzedniego kwartału.
Chang Chia-Lin, szef finansowy HTC zapowiedział, że firma planuje wprowadzenie na rynek chiński smartfonów ze średniej i wyższej półki w cenie 1999 juanów (320 dolarów) – co ma być najtańszym modelem oferowanym na rynku chińskim przez HTC.
HTC, której ofensywa na rynku smartfonów załamała się od połowy 2011 roku na skutek konkurencji Apple’a i Samsunga, próbuje szukać nowej strategii rozwoju. Szansę dostrzega na rynku krajów wschodzących, przede wszystkim właśnie w Chinach, gdzie penetracja smartfonami jest ciągle niska, jednak ważnym elementem konkurencji jest cena.