ARC Rynek i Opinia przebadał klientów Neostrady

Publikacja: 23.07.2014 12:16

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie poświęcone opiniom Polaków nt. ofert usług Internetu stacjonarnego. W lipcowej edycji badania przeprowadzonego na próbie (N) 822 osób, zajmowano się przy tym głównie opiniami obecnych (329) i byłych (493) użytkowników usługi Neostrada (świadczonej przez Orange Polska).

Z badania wynika, że trzy czwarte abonentów Neostrady posiada także usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę, choć nie używa jej, lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa respondentów – abonentów pakietu dwóch usług: telefonu stacjonarnego i Neostrady – zadeklarowała, że zrezygnowałaby z telefonu, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia opłaty za utrzymanie łącza.

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39 proc. wskazań), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38 proc.), niskiej prędkości internetu (29 proc.), zmiany miejsca zamieszkania (24 proc.), złej jakości obsługi klientów (23 proc.).

– Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz  dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej – uważa Anna Streżyńska, b. prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, cytowana w komunikacie opisującym wyniki badania.

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32 proc. wskazań), następnie Netii (20 proc.), UPC (18 proc.), Vectry (11 proc.), Multimediów (8 proc.) i Dialogu (2 proc.).

Według ARC Rynek i Opinia, większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu.

Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady są operatorzy: Netia (35 proc.), UPC (19 proc.), Vectra (16 proc.), Multimedia (9 proc.), Dialog (8 proc.).

Natomiast byli klienci Neostrady w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru) wskazując:  Netia (52 proc.), UPC (36 proc.), Vectra (26 proc.), Multimedia (16 proc.), czy nawet przejęty przez Netię i wcielony do grupy – Dialog (12 proc.) oraz innych operatorów (39 proc.), w tym także mobilne usługi.

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie poświęcone opiniom Polaków nt. ofert usług Internetu stacjonarnego. W lipcowej edycji badania przeprowadzonego na próbie (N) 822 osób, zajmowano się przy tym głównie opiniami obecnych (329) i byłych (493) użytkowników usługi Neostrada (świadczonej przez Orange Polska).

Z badania wynika, że trzy czwarte abonentów Neostrady posiada także usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę, choć nie używa jej, lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?