Aktualizacja: 09.05.2025 08:26 Publikacja: 19.03.2012 08:00
Foto: rpkom.pl
rpkom.pl: – Usługi mobilnej transmisji danych M2M nie są nowym pojęciem w Polsce. Na ile dalej zaszedł w tej dziedzinie rynek niemiecki?
Andrzej Ochocki, szef marketingu usług M2M w grupie Deutsche Telekom: – Zasadniczo rynek polski w zakresie usług mobilnej transmisji danych należy do czołówki europejskiej,szczególnie jeżeli chodzi o zakres wdrażanych usług dla segmentów konsumenckich. Niektóre rynki, na których działa Deutsche Telekom, szczególnie rynek niemiecki, są – siłą rzeczy – bardziej rozwinięte. Ma na to wpływ wiele czynników, począwszy od prozaicznych, jak wielkość i wartość samego rynku, poprzez stopień pokrycia siecią i nasycenie odpowiednimi terminalmi, skończywszy na skłonności do inwestowania (w przypadku segmentów biznesowych) w nowe usługi dla redukcji bieżących kosztów oraz wprowadzenie nowych modeli biznesowych. Patrząc w ten sposób, powiedziałbym, że na obu rynkach znane są te same idee, jak i projekty usług, ale rynek niemiecki jest o kilka lata do przodu.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas