M2M w natarciu

Segment usług M2M rozwijał się do tej pory głównie dzięki usługom dla branży logistycznej i przemysłowej. Takie przynajmniej są doświadczenia z rynku niemieckiego. Przyszłością są jednak energetyka i motoryzacja, także dla rynku polskiego – twierdzi Andrzej Ochocki, który w grupie Deutsche Telekom odpowiada za marketing usług M2M

Publikacja: 19.03.2012 08:00

M2M w natarciu

Foto: rpkom.pl

rpkom.pl: – Usługi mobilnej transmisji danych M2M nie są nowym pojęciem w Polsce. Na ile dalej zaszedł w tej dziedzinie rynek niemiecki?

Andrzej Ochocki, szef marketingu usług M2M w grupie Deutsche Telekom: – Zasadniczo rynek polski w zakresie usług mobilnej transmisji danych należy do czołówki europejskiej,szczególnie jeżeli chodzi o zakres wdrażanych usług dla segmentów konsumenckich. Niektóre rynki, na których działa Deutsche Telekom, szczególnie rynek niemiecki, są – siłą rzeczy – bardziej rozwinięte. Ma na to wpływ wiele czynników, począwszy od prozaicznych, jak wielkość i wartość samego rynku, poprzez stopień pokrycia siecią i nasycenie odpowiednimi terminalmi, skończywszy na skłonności do inwestowania (w przypadku segmentów biznesowych) w nowe usługi  dla redukcji bieżących kosztów oraz wprowadzenie nowych modeli biznesowych. Patrząc w ten sposób, powiedziałbym, że na obu rynkach znane są te same idee, jak i projekty usług, ale rynek niemiecki jest o kilka lata do przodu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay