M2M w natarciu

Segment usług M2M rozwijał się do tej pory głównie dzięki usługom dla branży logistycznej i przemysłowej. Takie przynajmniej są doświadczenia z rynku niemieckiego. Przyszłością są jednak energetyka i motoryzacja, także dla rynku polskiego – twierdzi Andrzej Ochocki, który w grupie Deutsche Telekom odpowiada za marketing usług M2M

Publikacja: 19.03.2012 08:00

M2M w natarciu

Foto: rpkom.pl

rpkom.pl: – Usługi mobilnej transmisji danych M2M nie są nowym pojęciem w Polsce. Na ile dalej zaszedł w tej dziedzinie rynek niemiecki?

Andrzej Ochocki, szef marketingu usług M2M w grupie Deutsche Telekom: – Zasadniczo rynek polski w zakresie usług mobilnej transmisji danych należy do czołówki europejskiej,szczególnie jeżeli chodzi o zakres wdrażanych usług dla segmentów konsumenckich. Niektóre rynki, na których działa Deutsche Telekom, szczególnie rynek niemiecki, są – siłą rzeczy – bardziej rozwinięte. Ma na to wpływ wiele czynników, począwszy od prozaicznych, jak wielkość i wartość samego rynku, poprzez stopień pokrycia siecią i nasycenie odpowiednimi terminalmi, skończywszy na skłonności do inwestowania (w przypadku segmentów biznesowych) w nowe usługi  dla redukcji bieżących kosztów oraz wprowadzenie nowych modeli biznesowych. Patrząc w ten sposób, powiedziałbym, że na obu rynkach znane są te same idee, jak i projekty usług, ale rynek niemiecki jest o kilka lata do przodu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń