Reklama
Rozwiń
Reklama

Komisja w obronie polskiego użytkownika pre-paid

Wczoraj Komisja Europejska zdecydowała, że wezwie władze Polski do usunięcia uchybienia i zażąda zmiany definicji „abonent usług telekomunikacyjnych” w naszym prawie krajowym.

Publikacja: 29.10.2009 00:00

Pomimo wyroku Trybunału Sprawiedliwości ze stycznia 2009 r. w tej sprawie, nakazującego Polsce dostosowanie przepisów krajowych do prawodawstwa UE, władze Polski przepisów nie zmieniły – czytamy w komunikacie KE. Oznacza to, że abonenci, którzy nie zawarli pisemnych umów, np. użytkownicy telefonów pre-paid, stanowiący około połowy (szacunki są różne) abonentów telefonii komórkowej w Polsce, mogą zostać pozbawieni wielu praw (np. prawa do otrzymywania rachunków zbiorczych, czy identyfikacji rozmów przychodzących) przewidzianych w unijnych przepisach. Jeśli Polska nie zmieni definicji, KE może nałożyć na nasz kraj karę, a sprawa zostanie ponownie skierowana do Trybunału Sprawiedliwości.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama