Według badania zrealizowanego w listopadzie br. w ramach ogólnopolskiego panelu badawczego Ariadna na zlecenie Play, Polacy wolny czas najchętniej spędzają w domu przed ekranem. 58 proc. z nas ogląda w tym czasie programy, filmy i seriale (przy czym 54 proc. korzysta w tym celu z serwisów streamingowych). Z kolei 55 proc. badanych w wolnych chwilach korzysta z sieci czy mediów społecznościowych. Wszystko to wymaga szybkiego i stabilnego internetu.
Sieć, czyli fundament sukcesu
Wraz z rozwojem cyfrowego świata, wzrasta zapotrzebowanie na transfer danych. Play podaje, że zużycie danych w jego sieci mobilnej zwiększa się co roku o ok. 25 proc. Transfer danych rośnie też w sieci stacjonarnej – w przeciętnym polskim gospodarstwie domowym aż trzykrotnie, z 111 GB mies. w 2019 r. do 319 GB obecnie. Wysoki popyt wymaga nieustannego rozwoju infrastruktury sieciowej, która będzie w stanie obsłużyć taki ruch.
Fioletowy operator rozwija sieć równolegle w dwóch obszarach. Usługi mobilne dostarcza przez nowoczesną infrastrukturę, obejmującą ponad 12 tys. stacji bazowych. Jednocześnie, konsekwentnie rozbudowuje i modernizuje sieć stacjonarną z wykorzystaniem zaawansowanej technologii XGS-PON, czyli standardu umożliwiającego symetryczną transmisję danych o wysokich przepustowościach. Docelowo w zasięgu światłowodu Play znajdzie się ok. 7 mln gospodarstw domowych.
Fioletowa ścieżka na szczyt
Od swojego debiutu prawie 18 lat temu Play dał się poznać jako odważny gracz, który nie boi się wprowadzać zmian. Dziś jest najchętniej wybieranym dostawcą usług mobilnych wśród osób przenoszących numer (co potwierdzają dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej).
Dzięki przejęciu w 2022 r. UPC Polska, Play zyskał ważną pozycję na rynku usług stacjonarnych. Dzięki temu oferuje kompleksowe rozwiązania zarówno w obszarze mobilnym, jak i światłowodu i telewizji, zaspokajając potrzeby klientów indywidualnych, małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw.
Zdobycie pozycji lidera branży nie osłabiło ducha przedsiębiorczości, który napędza firmę. Przeciwnie – Play kontynuuje swoje innowacyjne działania, podważając istniejące na rynku schematy. Wyrazem tego podejścia było utworzenie we współpracy z partnerami największej w Polsce otwartej sieci stacjonarnej, której zasoby są dostępne w modelu hurtowym także dla konkurencyjnych firm chcących świadczyć usługi internetowe.
Cyfrowy świat na wyciągnięcie ręki ze światłowodem Play
Chociaż fioletowy operator kojarzy się z usługami mobilnymi, to w jego ofercie znajduje się też bogata oferta usług stacjonarnych. Światłowód Play potrafi rozpędzić się nawet do 5 Gb/s, co zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Do tego operator oferuje routery obsługujące standard Wi-Fi 6 umożliwiające płynne oglądanie treści wideo, strumieniowanie gier czy niezakłócone rozmowy na komunikatorach sieciowych.
Wolność wyboru telewizyjnej rozrywki
Play dynamicznie rozwija też segment telewizji cyfrowej opartej na dostępie do sieci. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów usługi: bardziej klasycznej Telewizji Max, zapewniającej dostęp do nawet 215 kanałów, oraz nowatorskiej Telewizji Nowej Generacji. Użytkownicy tej drugiej mogą co miesiąc wybierać spośród pakietów kanałów i usług streamingowych, by oglądać to, co naprawdę chcą. Niezależnie od wybranej opcji, telewizja Play tworzy hub rozrywki dla całej rodziny.
Play planuje dalszy dynamiczny rozwój oferty usług domowych, łączącej technologię z potrzebami klientów i zaawansowaną infrastrukturą. Nie zwalnia też tempa w zakresie rozwiązań mobilnych i inwestycji sieciowych – tak przydatnych, gdy jesteśmy poza domem.
Materiał Promocyjny