Nowa strategia TP: zdobyć 1 milion abonentów telewizji za trzy lata

To najbardziej spektakularny punkt zaprezentowanego dzisiaj przez zarząd Telekomunikacji Polskiej strategicznego planu działania na najbliższe lata. Grupa planuje, między innymi, konsolidację call-centers, ograniczenie naziemnej sieci handlowej o 10 proc., redukcję liczby dostawców IT, walkę o utrzymanie klienta i wiązanie go długimi kontraktami, wprowadzeniu nowych ofert łączących różne usługi w różnych sieciach (bundles). Prawdopodobny jest rebranding na markę Orange. Zarząd TP musiał podjąć działania po fatalnych wynikach finansowych ubiegłego roku

Publikacja: 23.02.2010 16:45

Nowa strategia TP: zdobyć 1 milion abonentów telewizji za trzy lata

Foto: ROL

– Rok był dla nas bardzo trudny, ale szybko podjęliśmy działania zaradcze zorientowawszy się w sytuacji po wynikach pierwszego kwartału – powiedział podczas dzisiejszego spotkania (relacjonowanego online) z analitykami Maciej Witucki, prezes zarządu grupy TP.

[b]Przychody grupy spadły w ubiegłym roku o 1,605 mld złotych (8,8 proc.). Wynik EBITDA obniżył się o 16,5 proc. do kwoty 6,279 mld złotych. [/b]Naprawdę poszkodowana została TP na wyniku netto: zysk obniżył się o 908 mln zł, czyli 42 proc. W ciągu ostatnich 5 lat zyski netto TP oscylowały między 2 mld zł a 2,5 mld zł. W ubiegłym roku przekroczyły 1,2 mld zł.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama