Za mało pieniędzy na kampanię o cyfrowej telewizji

Na informowanie o przejściu z naziemnego nadawania analogowego na cyfrowe rząd przeznaczy w ciągu trzech lat tylko 8,1 mln zł

Publikacja: 08.03.2011 14:31

W przyjętym przez rząd projekcie ustawy o naziemnej telewizji cyfrowej na kampanię informacyjno-edukacyjną, która ma przygotować Polaków do całej zmiany technologicznej, na ten rok zaplanowano 1,1 mln zł. W 2012 roku wydatki sięgną 5,9 mln zł, a w 2013 roku 1,1 mln zł. Łącznie: 8,1 mln zł. Zdaniem branży mediowej to mało, i to mimo że najwięksi nadawcy (TVP, TVN, Polsat, TV Puls i TV4) będą nadawać informacyjne spoty i audycje na własny koszt. – Rząd musi sobie zdać sprawę z tego, że przeznaczenie na ten cel tak małej sumy teraz oznacza większe inwestycje w dekodery potrzebne do odbioru cyfrowego sygnału potem. Dlatego, myśląc kategoriami wyłącznie ekonomicznymi, mam nadzieję, że ta kwota zostanie jednak zwiększona – zauważa Dariusz Dąbski, właściciel i prezes TV Puls.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku