Ericsson i Legia mają łączność na 7 lat

Publikacja: 07.10.2015 14:58

Międzynarodowy koncern technologiczny Ericsson poinformował o zakończeniu pierwszego etapu współpracy ze stołecznym klubem sportowy Legia Warszawa. Na mocy zawartej w lutym bieżącego roku umowy, dostawca nowoczesnych technologii i łączności wyposażył wszystkie obiekty klubowe w sieć radiową dzięki której każdy z przebywających na terenie obiektu może korzystać z bezpłatnego dostępu do sieci.

– To pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce. Chcemy, aby klub rozwijał się nie tylko pod względem sportowym, ale również inwestował w nowoczesne rozwiązania technologiczne, z których słyną największe piłkarskie marki świata – powiedział Jakub Szumielewicz, wiceprezes Legii.

– Współpraca z Ericssonem to nasz debiut na polu usług wiązanych – mówił Wiktor Cegła, odpowiadający w Legii za marketing.

– Wcześniej podpisywaliśmy umowy reklamowe, na mocy których otrzymywaliśmy zasoby finansowe na naszą działalność w zamian za reklamę. Tymczasem wraz z Ericssonem stworzyliśmy technologiczne zaplecze pod rozwój wielu projektów, które już dziś przynoszą wymierne profity. Mobilna aplikacja klubu, działająca od czerwca 2015 roku, została ściągnięta około 22,5 tys. razy. A to nie koniec wykorzystania technologii na terenach warszawskiego obiektu. Kolejne kroki, których realizacji spodziewamy się najdalej wiosną to między innymi dostarczanie produktów spożywczych i innych ze sklepu legii na krzesełko kibica oglądającego widowisko – mówi Cegła.

– Ericsson przedstawiając przykład partnerskiej współpracy z Legią Warszawa traktuje go jako wzorzec dla innych firm i instytucji. Mam również nadzieję, że nasze rozwiązanie stanie się obiektem zainteresowania kolejnych klubów z Ekstraklasy – powiedział Oliver Kanzi, dyrektor zarządzający firmy Ericsson.

– Rozwiązanie Ericsson Small Cell as a Service mające zastosowane na stadionie Legii Warszawa można zaimplementować w wielu innych miejscach, poszukujących pomysłu na swój multimedialny biznes. Mogę tutaj wymienić na przykład festiwale, imprezy masowe czy galerie handlowe. Ericsson stosuje swoje rozwiązanie również na lotniskach i sieciach restauracyjnych – dodał Kanzi.

Piotr Rosiak, główny inżynier projektu z Ericssona w Polsce podkreślał, że tego typu przedsięwzięcie to nie tylko położenie kabli światłowodowych, których na stadionie ukryto ponad 10 km, ale przede wszystkim infrastruktura dostępowa, która zapewnić ma tysiącom widzów dobrą jakość połączenia z siecią w tym samym czasie. Aby sprostać temu zadaniu zainstalowanych zostało ponad 150 punktów, które zasięgiem pokryć mają sektory dla kibiców, biura, sklep i restaurację.

To pierwszy tego typu projekt Ericssona w Europie, wcześniej firma implementowała takie rozwiązania na stadionach w USA. Obie firmy podpisały umowę na 7 lat, żadna ze stron nie podaje informacji o inwestycjach w projekt.

Międzynarodowy koncern technologiczny Ericsson poinformował o zakończeniu pierwszego etapu współpracy ze stołecznym klubem sportowy Legia Warszawa. Na mocy zawartej w lutym bieżącego roku umowy, dostawca nowoczesnych technologii i łączności wyposażył wszystkie obiekty klubowe w sieć radiową dzięki której każdy z przebywających na terenie obiektu może korzystać z bezpłatnego dostępu do sieci.

– To pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce. Chcemy, aby klub rozwijał się nie tylko pod względem sportowym, ale również inwestował w nowoczesne rozwiązania technologiczne, z których słyną największe piłkarskie marki świata – powiedział Jakub Szumielewicz, wiceprezes Legii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu