T-Mobile Polska.: przychodom pomaga GTS

Publikacja: 06.08.2015 08:45

Jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, T-Mobile Polska pozyskał w II kw. 2015 r. 32 tys. kart SIM i zamknął półrocze z 15,872 mln kart – wynika z danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.

Zdobywał jednak klientów głównie w segmencie pre-paid (plus 108 tys. kart), a w post-paid zanotował spadek o 76 tys. abonentów.

Od początku roku T-Mobile Polska składa się z dwóch segmentów: dawnego mobilnego i nowego – stacjonarnego – czyli d. GTS Poland. Łączne przychody T-Mobile Polska, za sprawą biznesu stacjonarnego, który kwartalnie notuje teraz około 120 mln zł wpływów,  były w II kw. br. wyższe o 3,9 proc. niż rok wcześniej i zamknęły się sumą 1,58 mld zł – wynika z naszych obliczeń na podstawie danych w euro DT.

Natomiast biznes komórkowy T-Mobile Polska dał operatorowi w ciągu trzech miesięcy zagończych 30 czerwca br. 1,47 mld zł przychodów, co oznacza spadek o 2,8 proc. w porównaniu z II kw. 2014 roku. Przychody z samych usług mobilnych operatora spadały do 1,1 mld zł, o 4,6 proc.

ARPU od użytkownika T-Mobile spadło przy tym wolniej, bo o 1,4 proc. Statystyczny klient abonamentowy płaci miesięcznie telekomowi około 45,2 zł, a na kartę SIM przypada co miesiąc około 24,6 zł.

Więcej rozmawiano. W drugim kwartale br. w miesiącu klient kontraktowy średnio wykonywał połączenia trwające 311 minut, podczas gdy rok wcześniej 264 minuty.

EBITDA T-Mobile Polska zamknęła się sumą 595,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,3 proc. Marża telekomu na tym poziomie nieznacznie się obniżyła do 37,7 proc. z 38,6 proc. w II kw. ub.r.

Wzrosły operatorowi koszty pozyskania (o 57 proc.), a spadły (o 77 proc.) koszty ponoszone na utrzymanie klienta.

Jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, T-Mobile Polska pozyskał w II kw. 2015 r. 32 tys. kart SIM i zamknął półrocze z 15,872 mln kart – wynika z danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.

Zdobywał jednak klientów głównie w segmencie pre-paid (plus 108 tys. kart), a w post-paid zanotował spadek o 76 tys. abonentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży