Reklama

T-Mobile Polska.: przychodom pomaga GTS

Publikacja: 06.08.2015 08:45

Jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, T-Mobile Polska pozyskał w II kw. 2015 r. 32 tys. kart SIM i zamknął półrocze z 15,872 mln kart – wynika z danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.

Zdobywał jednak klientów głównie w segmencie pre-paid (plus 108 tys. kart), a w post-paid zanotował spadek o 76 tys. abonentów.

Od początku roku T-Mobile Polska składa się z dwóch segmentów: dawnego mobilnego i nowego – stacjonarnego – czyli d. GTS Poland. Łączne przychody T-Mobile Polska, za sprawą biznesu stacjonarnego, który kwartalnie notuje teraz około 120 mln zł wpływów,  były w II kw. br. wyższe o 3,9 proc. niż rok wcześniej i zamknęły się sumą 1,58 mld zł – wynika z naszych obliczeń na podstawie danych w euro DT.

Natomiast biznes komórkowy T-Mobile Polska dał operatorowi w ciągu trzech miesięcy zagończych 30 czerwca br. 1,47 mld zł przychodów, co oznacza spadek o 2,8 proc. w porównaniu z II kw. 2014 roku. Przychody z samych usług mobilnych operatora spadały do 1,1 mld zł, o 4,6 proc.

ARPU od użytkownika T-Mobile spadło przy tym wolniej, bo o 1,4 proc. Statystyczny klient abonamentowy płaci miesięcznie telekomowi około 45,2 zł, a na kartę SIM przypada co miesiąc około 24,6 zł.

Reklama
Reklama

Więcej rozmawiano. W drugim kwartale br. w miesiącu klient kontraktowy średnio wykonywał połączenia trwające 311 minut, podczas gdy rok wcześniej 264 minuty.

EBITDA T-Mobile Polska zamknęła się sumą 595,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,3 proc. Marża telekomu na tym poziomie nieznacznie się obniżyła do 37,7 proc. z 38,6 proc. w II kw. ub.r.

Wzrosły operatorowi koszty pozyskania (o 57 proc.), a spadły (o 77 proc.) koszty ponoszone na utrzymanie klienta.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama