Jeden z czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju, T-Mobile Polska pozyskał w II kw. 2015 r. 32 tys. kart SIM i zamknął półrocze z 15,872 mln kart – wynika z danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.
Zdobywał jednak klientów głównie w segmencie pre-paid (plus 108 tys. kart), a w post-paid zanotował spadek o 76 tys. abonentów.
Od początku roku T-Mobile Polska składa się z dwóch segmentów: dawnego mobilnego i nowego – stacjonarnego – czyli d. GTS Poland. Łączne przychody T-Mobile Polska, za sprawą biznesu stacjonarnego, który kwartalnie notuje teraz około 120 mln zł wpływów, były w II kw. br. wyższe o 3,9 proc. niż rok wcześniej i zamknęły się sumą 1,58 mld zł – wynika z naszych obliczeń na podstawie danych w euro DT.
Natomiast biznes komórkowy T-Mobile Polska dał operatorowi w ciągu trzech miesięcy zagończych 30 czerwca br. 1,47 mld zł przychodów, co oznacza spadek o 2,8 proc. w porównaniu z II kw. 2014 roku. Przychody z samych usług mobilnych operatora spadały do 1,1 mld zł, o 4,6 proc.
ARPU od użytkownika T-Mobile spadło przy tym wolniej, bo o 1,4 proc. Statystyczny klient abonamentowy płaci miesięcznie telekomowi około 45,2 zł, a na kartę SIM przypada co miesiąc około 24,6 zł.