Chiński rynek pomoże w planach Aero2. LTE na nowych częstotliwościach

Polityka rozwoju chińskich technologii telekomunikacyjnych sprzyja spółce Aero 2, która do maja przyszłego roku musi znaleźć zastosowanie dla mało popularnej w Europie częstotliwości TDD 2500 MHz. O wizji rozwoju sieci i usług, oraz o rynkowej strategii mówi szef Aero 2 Adam Kuriański.

Publikacja: 13.10.2010 07:01

Chiński rynek pomoże w planach Aero2. LTE na nowych częstotliwościach

Foto: Fotorzepa

– Zgodnie z warunkami rezerwacji do maja przyszłego roku powinniśmy uruchomić komercyjnie sieć. Ponadto mamy obowiązek zapewnić usługi tzw. darmowego dostępu do nternetu na 20 procentach rezerwowanego zakresu, ale również na 20 proc. pasma poniżej 1000 MHz i to stanowi dla nas większe wyzwanie. Z pewnością musimy uruchomić sieć 2500 MHz z uwagi na warunki rezerwacji częstotliwości. Warunki rynkowe mogą się jeszcze ułożyć tak, że naprawdę będzie to dla nas opłacalne – mówi Adam Kuriański. Nie chce jednak powiedzieć, w jaki sposób zamierza korzystać z częstotliwości 2500 MHz. Równie skryty jest, jeżeli chodzi o realne możliwości wykorzystania sieci LTE na częstotliwości 1800 MHz, jaką jego spółka – Mobyland – z dużym hukiem uruchomiła we wrześniu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay