Reklama
Rozwiń
Reklama

Finowie włączają broadband do usługi powszechnej

Już za półtora miesiąca, 1 lipca, w Finlandii zacznie obowiązywać prawo przewidujące włączenie dostępu łącza internetowego o przepływności minimum 1 Mb/s do telekomunikacyjnej usługi powszechnej. Kto sfinansuje niezbędne inwestyje? Jakie będą ceny detaliczne? Które technologie zostaną użyte? Serwis rpkom.pl udziela odpowiedzi na te i inne pytania.

Publikacja: 12.05.2010 13:25

Finowie włączają broadband do usługi powszechnej

Foto: ROL

Fińska strategia rozwoju telekomunikacyjnej usługi powszechnej została sformułowana w grudniu 2008 r. Wtedy fiński rząd zapowiedział, że w sytuacji kiedy usługi telekomunikacyjne świadczone przez komercyjnych operatorów nie będą mogły zostać dostarczone obywatelom, rząd wspomoże działania które zapewnią dostęp do nich „wszystkim”. Strategie określiła dwa cele rozwoju usługi powszechnej – zakładające włączenie do niej w 2010 r. łącza szerokopasmowego o przepływności minimum 1 Mb/s, a w 2015 r. – 100 Mb/s. Przepis o rozszerzeniu usługi powszechnej o łącze 1 Mb/s wchodzi w życie już wkrótce, 1 lipca.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama