Aktualizacja: 09.05.2025 16:32 Publikacja: 04.03.2010 00:00
– Dzisiaj grupa Deutsche Telekom korzysta z z usług zewnętrznych firm zarządzających pewnymi elemenatmi naszej infrastruktury. Rzeczywiście, czasem pozwala to zoptymalizować koszty. Na przykład w szybkim czasie zamienić wydatki inwestycyjne (CAPEX) na operacyjne (OPEX). Wszystko zależy jednak od poziomu SLA, jaki może zagwarantować outsourcingowy partner. Nie jest tak prosto uzyskać je na odpowiednim poziomie. Znane są przykłady zupełnie nieudanych przedsięwzięć outsourcingowych na dużą skalę w sieciach operatorów – mówi w rozmowie z rpkom.pl Olivier Baujard, szef rozwoju sieci w zarządzie DT, który ostatnie 16 lat zawodowego życia spędził w Alcatelu-Lucencie. Jego zdaniem każdy operator musi znaleźć balans między oszczędnościami na rozwoju i utrzymaniu sieci, a zapewnieniem bezawaryjnego jej funkcjonowania.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas