Smarfony z systemem operacyjnym Android stanowią  aż 69-procent wszystkich aparatów znajdujących się w rękach Polaków. Telefony wyposażone w iOS ma zaledwie 5 procent użytkowników i pod względem popularności przegrywają z urządzniami  z systemami Windows Phone (9 procent) oraz Symbian (9 procent) – wynika z badania „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” przeprowadzonego przez pracownię Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy Eniro, wydawcy „Panoramy Firm”.

Badanie potwierdza, że zdecydowanie największą popularnością cieszą się smarfony z ekranami dotykowymi – wybiera je aż 83 procent klientów. Pozostali użytkownicy dysponują aparatami z klawiaturą QWERTY.

Jeśli chodzi o cele korzystania z Internetu w urządzeniach mobilnych, samrtfonów używamy m.in. do czytania wiadomości (81 proc.), obsługi poczty (78 proc.), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61 proc.). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65 proc.), grania w gry (57 proc.), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.

W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41,5  proc.), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7 proc.) oraz adres strony www (34,1 proc.). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1 proc.), opinie na forach internetowych (78, 4 proc.), a także opinie ekspertów (61,1 proc.). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.