Exatel zaprasza do negocjacji zainteresowanych NOM-em

Publikacja: 25.10.2013 11:36

Koncentrujący się obecnie na obsłudze rynku B2B Exatel sprzedaje Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM), czyli firmę świadczącą do tej pory w grupie usługi telekomunikacyjne osobom indywidualnym.

„Termin składania pisemnych Odpowiedzi na zaproszenie przez Potencjalnych Inwestorów, którzy odebrali Memorandum oraz Procedurę transakcji, upływa w dniu 4 grudnia 2013 r., o godzinie 13 czasu UTC + 1:00” – czytamy w ogłoszeniu, które Exatel opublikował w „Rzeczpospolitej”.

Ogłoszenie stanowi zaproszenie do negocjacji, a podmioty zainteresowane złożeniem odpowiedzi na nie po podpisaniu umowy o poufności (tzw. NDA) będą mogły otrzymać memorandum informacyjne NOM-u zawierające informacje o sytuacji prawnej i ekonomiczno-finansowej spółki.

Przedmiotem negocjacji będzie cena za jeden udział i cały pakiet udziałów NOM-u. Na sprzedaż jest 100 proc. spółki, czyli 300 tys. papierów o wartości nominalnej 100 zł każdy.

NOM powstał w 1999 roku jako spółka Exatela i PKN Orlen. Miał konkurować o klientów z Telekomunikacją Polską, co zaczął robić w 2001 r., oferując usługi telefonii stacjonarnej za pomocą prefiksu 1044. Sprzedaje i obsługuje też klientów indywidualnych WLR Exatela.

Według strony internetowej NOM-u, obecnie NOM oferuje on 13 planów taryfowych w dostępie POTS i ISDN BRA z przeznaczaniem dla klientów indywidualnych i biznesowych.

W styczniu br. firma ogłosiła plan sprzedaży usług w technologii WiMax.

O wynikach finansowych i operacyjnych operatora niewiele wiadomo.

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2012 r. udział NOM-u w rynku telefonii stacjonarnej pod względem liczby abonentów wynosił 1,8 proc. i wzrósł w porównaniu z 2011 r. o 0,7 pkt proc.

Z kolei wartościowy udział NOM-u w rynku wynosił 1,5 proc. Na podstawie danych UKE można szacować, że przychody spółki wyniosły w ub.r. około 60 mln zł.

NOM miał obsługiwać również w 2012 r. 9,3 proc. abonentów WLR (rok wcześniej 6 proc.) Biorąc pod uwagę, że według danych UKE w 2012 r., z tego typu usługi korzystało 1,4 mln abonentów, NOM mógł obsługiwać około 130 tys. klientów tej usługi.

Koncentrujący się obecnie na obsłudze rynku B2B Exatel sprzedaje Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM), czyli firmę świadczącą do tej pory w grupie usługi telekomunikacyjne osobom indywidualnym.

„Termin składania pisemnych Odpowiedzi na zaproszenie przez Potencjalnych Inwestorów, którzy odebrali Memorandum oraz Procedurę transakcji, upływa w dniu 4 grudnia 2013 r., o godzinie 13 czasu UTC + 1:00” – czytamy w ogłoszeniu, które Exatel opublikował w „Rzeczpospolitej”.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy