Niekorzystny raport dla cyfrowego radia

Zamówiony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji w prywatnej firmie raport analizujący rynek cyfrowego radia naziemnego wskazuje na brak korzyści wynikających dla radiowców i słuchaczy z uruchomienia tego procesu

Publikacja: 22.04.2014 16:14

Konkluzje, którymi kończy się 90-stronicowy raport agencji Quest (z grupy Starcom MediaVest), mogą stać się dodatkowym argumentami dla przeciwników wprowadzania cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Polsce.

Zdaniem analityków Quest, wprowadzenie radia nadawanego cyfrowo naziemnie w Polsce oznacza dziś „nieokreśloną, choć prawdopodobnie niewielką korzyść społeczną”, która dotyczyć może niewielkiej grupy słuchaczy. -Koszty wdrożenia poniesie państwo i komercyjni nadawcy radiowi. Jedyni beneficjenci tego procesu to operatorzy multipleksów i producenci sprzętu – dodano. Raport podkreśla też, że nowa usługa pozostanie bez wpływu na rynek reklamy. – W większości analizowanych krajów europejskich radio cyfrowe DAB wciąż stoi pod dużym znakiem zapytania. Nie tylko komercyjni nadawcy, ale i organy państwowe mają w związku z nim poważne wątpliwości – podkreślają autorzy raportu i rekomendują niepodejmowanie w zakresie tej usługi w tym roku „żadnych wiążących decyzji, szczególnie związanych z inwestycjami”. Radzą poczekać, by móc pod koniec tego roku przeanalizować sytuację cyfrowego radia na rynkach europejskich.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem