Sieci komórkowe mało korzystają z narzędzi do zarządzania doświadczeniem klientów

Publikacja: 05.12.2013 15:18

Aż 43 proc. operatorów mobilnych nie realizuje jeszcze zintegrowanych programów zarządzania doświadczeniem klientów (ang. Customer Experience Management – CEM) – wynika z badania przeprowadzonego  na zlecenie Comarch przez firmę analityczną Informa wśród europejskich operatorach komórkowych.

Z drugiej strony ponad 75 proc. z operatorów twierdzi, że CEM w strategii ich firmy znajduje się na kluczowym miejscu. A to zdaniem autorów raportu oznacza, że wdrażanie programów zarządzania doświadczeniem klientów wpisywane jest przez operatorów telekomunikacyjnych jako kluczowy aspekt ich strategii. To, że w praktyce wielu operatorów nie realizuje jeszcze takich programów dowodzi, że ambicje różnią się od rzeczywistości rynkowej. Świadczy o tym także to, że 23,5 proc. respondentów mówi o braku ustalonych ram czasowych przewidzianych na wdrożenie takiego programu. Dodatkowo, jak pokazuje duży odsetek odpowiedzi „nie wiem” udzielanych w tym badaniu, wiedza na temat programów CEM wewnątrz firm telekomunikacyjnych wciąż nie jest kompletna. Aż 49 proc. pytanych przyznaje zaś, że ich organizacja nie ma narzędzi, żeby skorelować informacje z sieci telekomunikacyjnej z ich wpływem na zadowolenie klientów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne